Jump to content
Annons

Är billiga Medeli/Blackmamba-set bra?

Recommended Posts

beginner7 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det verkar som att alla som svarat på frågan nedan är eniga. Kolla istället igenom mina senaste inlägg, så är ni snälla. Mycket tacksam för hjälp

Tjena!

Jag vill börja spela trummor, och eftersom jag bor i lägenhet är det ett elektriskt set som jag måste ha. Helst ska det vara så billigt som möjligt, men jag vill ju inte heller att hela alltet brakar ihop 2 månader efter att man köpt det.

Millenium är ju billiga, men är de bra? Jag har kollat på detta set: http://www.thomann.de/se/1stclassrock_e_dr...omplett_set.htm

De har ju ändå 3 års garanti. Bra priser, låg leveranskostnad, men hur är kvalitén ?

Tacksam för hjälp

Redigerat av beginner7
Annons
Postat

Det är nog ingen risk att det brakar ihop efter 2 månader och om det ändå gör det så har du ju 3 års garanti så då kan du bara skicka tillbaka det.

Problemet med billiga E-sets brukar vara spelkänslan. Jag har provspelat de billigaste som Musikbörsen har (Medelli) och kände mig trött i händerna redan efter några minuter vid de billigare seten. Slagplattorna brukar vara riktigt stumma, det finns ingen studs i dom och det gör så man blir trött och ibland får ont i händerna av att spela. Framförallt så kände jag att virveln (som tillsammans med hi-hat och baskaggen är det jag slår på oftast) måste ha bra studs och det fanns inte alls i de billigare seten. Jag tror att man måste gå upp på seten för runt 10000 före man kan känna sig nöjd med ett E-set idag.

Ett billigare alternativ är att du bygger ett själv, sök på DIY e-drums på Google så hittar du en del projekt.

Postat

rolands set med nätvirvel och ok studs i padsen t3w (tror jag det heter) brukar ligga runt 7000:- begagnat på vendolin och blocket.

beginner7 (oregistrerad)
Postat

Hmm, 10000 känns lite väl mycket för något som bara är en hobby... Finns det inga varianter, förutom att bygga själv, som fungerar bra och är relativt billiga?

På Jam (jamshop.se) finns det ett set för 3795 kr, Ringway TD90. Jag har inte kollat så mycket men dem borde ju ha garanti. Någon som vet något om setet eller har något att säga om det? 🙁

beginner7 (oregistrerad)
Postat

Har också hittat ett Medeli DD502 på musikbörsen för 3995 (ord.pris 4495). Såg även DD505 för 4495 (ord.pris 5995). Någon som vet något om dessa?

Postat
Millenium är ju billiga, men är de bra?

Beror på produkten. Jag är nöjd med mikrofonstativen, men riktigt missnöjd med rackhyllorna som inte platsar ens i deras egen rackvagn.

Jag är mycket skeptisk till att köpa trumpads av detta märke.

Postat

Dom fick ju dessutom rejält underbetyg i Studio.

Men det var någon här på forumet som hade ett DD502, eller om det var DD505, som hade byggt om slagplattorna, typ bytat ordning på hur materialen i slagplattan satt, och sa sig vara nöjd eller i a f nöjdare med den lösningen. Bättre triggning.

Postat

Millenium är inte att ha alls.

Jag var inne på JAM igår och provade ett Black Mamba DD506:

Choke funktion på cymbalerna

Robust konstruktion på hela setet

Sköna ljud, speciellt virveln enligt mig

Snabb triggning

Plats för dubbelpedal på ''baskaggen'' så du slipper spela med hi-hat kontrollen som pedal.

Bra pris (strax under 5000kr)

Finns även en tråd om detta set då jag förklarar lite mer, den heter ''Black Mamba, Värt att köpa?''

//TheYardbird.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.