Jump to content
Annons

Keyboardstativ


Hemluth

Recommended Posts

Jo, det är så att jag funderar på att köpa en överdel till mitt keyboardstativ. Saken är den att jag inte är riktigt hundra på vilket sorts keyboardstativ jag har. Det är ett KM-stativ och det är ett sådant man låser med en nyckel på något cirkelaktigt. Det är alltså inte ett sådant som har någon pinne mellan benen och inte ett sådant som ser ut som nån låda. Däremot vet jag inte vilken modell jag har.

På MB har de tre sorters överdelar;

För KM-stativ med pinne

För KM-stativ som ser ut som låda

För KM-stativ med circkelgrej

(det går inte att länka på MB men om man söker på "överdel" kommer dessa trte tydligt fram)

Är det då sannolikt att det här för stativet med cirkelsaken kommer att passa? Det verkar helt uteslutet att de andra två skulle passa i alla fall. Hur fäster man förresten överdelarna egentligen?

För övrigt anser jag att min terminologi när det gäller stativ är lite rolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jo, det är så att jag funderar på att köpa en överdel till mitt keyboardstativ. Saken är den att jag inte är riktigt hundra på vilket sorts keyboardstativ jag har. Det är ett KM-stativ och det är ett sådant man låser med en nyckel på något cirkelaktigt. Det är alltså inte ett sådant som har någon pinne mellan benen och inte ett sådant som ser ut som nån låda. Däremot vet jag inte vilken modell jag har.

På MB har de tre sorters överdelar;

För KM-stativ med pinne

För KM-stativ som ser ut som låda

För KM-stativ med circkelgrej

(det går inte att länka på MB men om man söker på "överdel" kommer dessa trte tydligt fram)

Är det då sannolikt att det här för stativet med cirkelsaken kommer att passa? Det verkar helt uteslutet att de andra två skulle passa i alla fall. Hur fäster man förresten överdelarna egentligen?

För övrigt anser jag att min terminologi när det gäller stativ är lite rolig.

Jag har ett keyboardstativ för 3st synthar (de två övre lämpar sig bäst för mindre synthar medans det undre kan ta en tungviktare) som du kanske är intresserad av? För eget bruk nyttjar jag numera bara den undre delen på mitt stativ.

Underdelen ser ut ungefär som detta medans överdelarna ser ut ungefär som överdelen på detta stativ. Skillnaden är att överhängen inte har stabilisattionsbakstycket mellan första hyllan och basen utan hängs på första hyllan. Kan ta kort när jag kommer hem om du är intresserad av stativet ☺️

Eventuellt kunde vi göra ett byte där jag får pengar i mellan om det visar sig att du har ett stativ som klarar synthar över 25kg och har vägarna förbi Västkusten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir kanske enklare att leta upp det hos K&M, så att vi andra också förstår vad du menar. 😉

En bild säger mer än tusen ord... ☺️

Mitt stativ ser ut såhär; http://www.k-m.de/KEYBOARD-STAND-RICK.3+M5c59f12e553.0.html

eller såhär; http://www.k-m.de/KEYBOARD-STAND-RICK-20.3...b3ffc171.0.html

Jag ser inte alls skillnaden på dessa två men jag skulle tro att det är någon av dessa. Överdelen passar dock bara den förstnämnda, av någon anledning (vilket är lite konstigt då jag tycker de ser identiska ut).

Överdelen i fråga är denna; http://www.k-m.de/STACKER.3+M51bbf37bc05.0.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är så att jag funderar på att köpa en överdel till mitt keyboardstativ. Saken är den att jag inte är riktigt hundra på vilket sorts keyboardstativ jag har. Det är ett KM-stativ och det är ett sådant man låser med en nyckel på något cirkelaktigt. Det är alltså inte ett sådant som har någon pinne mellan benen och inte ett sådant som ser ut som nån låda. Däremot vet jag inte vilken modell jag har.

På MB har de tre sorters överdelar;

För KM-stativ med pinne

För KM-stativ som ser ut som låda

För KM-stativ med circkelgrej

(det går inte att länka på MB men om man söker på "överdel" kommer dessa trte tydligt fram)

Är det då sannolikt att det här för stativet med cirkelsaken kommer att passa? Det verkar helt uteslutet att de andra två skulle passa i alla fall. Hur fäster man förresten överdelarna egentligen?

För övrigt anser jag att min terminologi när det gäller stativ är lite rolig.

Jag har ett keyboardstativ för 3st synthar (de två övre lämpar sig bäst för mindre synthar medans det undre kan ta en tungviktare) som du kanske är intresserad av? För eget bruk nyttjar jag numera bara den undre delen på mitt stativ.

Underdelen ser ut ungefär som detta medans överdelarna ser ut ungefär som överdelen på detta stativ. Skillnaden är att överhängen inte har stabilisattionsbakstycket mellan första hyllan och basen utan hängs på första hyllan. Kan ta kort när jag kommer hem om du är intresserad av stativet ☺️

Eventuellt kunde vi göra ett byte där jag får pengar i mellan om det visar sig att du har ett stativ som klarar synthar över 25kg och har vägarna förbi Västkusten?

Jag har tyvärr inte planerat några turer till västkusten. För min del passar det nog helt enkelt bäst att bara beställa en överdel (förutsatt att det nu är möjligt då).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...