Jump to content
Annons

Fixa så att "mikrofoningång" blir "linjeingång" ?


memmet

Recommended Posts

Hej, jag köpte nyligen en bärbar dator som tyvärr saknar linjeingång. Det den har är linjeutgång och mikrofoningång, jag undrar om man kan göra om någon inställning i datorn så att mikrofoningången blir linjeingång istället??

eller om man kan köpa något som fixar till detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om datorn har usb ingång så skaffa ett separat usb ljudkort och få stereo line ingång via det ljudkkortet och sen via dens usb sladd rakt in i din bärbara dator. Sen så går du bara till LJUD OCH LJUDENHETER på

KONTROLL PANELEN i alla fall i windows xp operativsystemen och där hittar du då usb ljudkortet som ett val att använda förhoppningsvis. Jag skulle använda följande usb ljudkort här under som kommer från

www.emusic.se om jag var du. kostar bara 790 kronor och det är billigt det för ett så bra ljudkort.

http://www.emusic.se/default.asp?do=&t...&info=11833

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska du använda den bärbara datorn till? Musikproduktion? Eller bara lite ljudinspelning utan större kvalitetskrav?

I bägge fallen rekommenderar jag att strunta i det inbyggda kortet, köpa ett externt ljudkort och spela in med det istället.

Vad är det du ska koppla till Line in?

Har du inga kvalitetskrav kan ett sånt här räcka för att få linjeingång.

Om du ska börja spela in egen musik kostar ett E-MU 0202 en tusenlapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...