Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

..råkade gå förbi musikaffärn och kände ett behov av att köpa nåt...

fick en liten demo på nya Spectrasonicspluggen Stylus RMX

Nu vet inte jag hur den gamla versionen funkade men det här är ju bara nästan för kul.. bygga ihop sanslöst svängiga beats, importera egna REX-filer, plocka ut enstaka slag, lägga på effekter på enstaka slag.. mixa med andra beats.. realtidslir, groovemodes för att snabbt skissa upp en hel låt med breaks o grejer...

Nya CHAOS-funktionen som kan göra en annars rätt statisk loop att låta fräsch igen genom att den "improviserar" musikalist.. 😆 ..låter faktiskt bättre än det ser ut... 😆

.. trodde inte att en den här Plug-in-idén skulle imponera nåt vidare.. men det här vara bara SJUKT BEROENDEFRAMKALLANDE...

spring genast iväg o lyssna i närmsta musikaffär..annars missar ni nåt 😆

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Låter spännande.

Gamla Stylus var ju egentligen bara en samling loopar som man inte kunde påverka alls nästan.

Postat

Oj..jaha..ja då kan jag säga att det här är totalt annorlunda..här kan man peta på i stort sett vad som helst.. 😆

• 1 månad senare...
Postat

Jag har ju kört med Stylus en tid och visst känner man en begränsning.....En polare hade också spanat in rmx:en och prata bara gott om den och att det vore nåt för mig som kör för statiska loopar 😄 Det blir min julklapp till mig själv... 😛

Postat

Har inte gamla stylus själv, men kompisar kör friskt och säga vad man vill om loopar och allt vad det nu är, men ljudbanken som finns är ju otroligt imponerande om man använder den som en ren sampleplayer.

Postat
Jag har ju kört med Stylus en tid och visst känner man en begränsning.....En polare hade också spanat in rmx:en och prata bara gott om den och att det vore nåt för mig som kör för statiska loopar 😆 Det blir min julklapp till mig själv... 😄

Köp den.. det är lite överväldigande med alla ljud och loopar till en början, men det finns mycket möjligheter när man skrapat på ytan av alla "presets"..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.