theoweithz Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 Jag köpte ny dator (se nedan) och nu knastrar och brusar ljudet när jag försöker spela gitarr genom GuitarRig 2. På min förra burk var det inga problem över huvud taget. Någon som kan hjälpa mig? Dator:Windows XP SP3 Intel Core 2 Quad-Core 2,4 ghz 4gig ram Intel chipset Ljudkort: FireWire Solo (SP3 drivrutinen installerad) Tackar på förand!!
theoweithz Postat 13 juli 2008 Trådstartare Postat 13 juli 2008 Intel G33/ICH9R chipset Säger det dig något? Var kan jag annars kolla upp chipset`?
Gilbert Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 Har för mig att G31 & G33 kan vara problem men det kan även vara din FW-krets (vilken har du?) eller en dålig kombination av moderkort, grafikkort och diverse hårdvara. Jag antar att du "tweakat" XP för musik?
theoweithz Postat 13 juli 2008 Trådstartare Postat 13 juli 2008 Åh fy fan! QTec firewire kort. innebär tweakat att man ändrar prestanda inställningar (schemaläggning av processer - bakgrundtjänster) etc
Gilbert Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 Åh fy fan! QTec firewire kort. Trolig felkälla... www.musicxp.com (eller sök i forumet för XP-optimering)
theoweithz Postat 13 juli 2008 Trådstartare Postat 13 juli 2008 Tackar!! Men Qtec kortet funkade på förra burken.? Har du något kort du kan rekommendera? Tackar för hjälpen!
Gilbert Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 hm... då man det vara moderkortet eller kombinationen som spökar. Det finns en hel del trådar om detta, sök på; chipset, Texas Instrument, latency etc.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.