Davidiot Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 HAlloJ! Jag sjunger ibland genom en effektenhet som är avsedd för gitarr för att få ett särskillt ljud jag gillar. Problemet jag har upptäckt är brus. Detta skulle tydligen bero på att input på effekten (POD) var anpassad för en mycket starkare signal än vad mikrofonen levererar. Därför skulle jag köpa en liten preamp till micken att sätta emelllan. Ifall ni kunniga här håller med om att detta borde göra saken bättre? Vilken förstärkare skall jag isåfall köpa? Behöver verkligen inget avancerat desto mindre och smidig den är desto bättre, köper gärna begagnat tacksam för hjälp. puss och kram
Gilbert Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 Hitta en beggad ART Tube MP för ca 300-350kr (eller köp en ny bättre modell för ca 700kr…).
maart (oregistrerad) Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 jag håller med Gilbert. Du ska ju ändå "förstöra" ljudet så kvalitén är ju inte jätteviktig. En Art kommer göra jobbet jättebra. Jag använder en själv till en liknande funktion, fast saxofon (Beta98 H/C) genom en GT-8 istället...
Davidiot Postat 7 juli 2008 Trådstartare Postat 7 juli 2008 Okey. Verkar vara bra det. Tack ska ni ha för tipsen. Kram på er
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.