Toni Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 (redigerat) Hej. Ny hĂ€r pĂ„ forumet och tĂ€nkte om jag kanske kunde fĂ„ lite tips innan jag köper nĂ„got . TĂ€nkte skaffa antingen en synth eller midikeyboard. Troligtvis det sistnĂ€mnda en cme uf 80 som jag tycker verkar vara det billigaste alternativet om man vill ha "lite" pianokĂ€nsla eller ? . Sneglat lite pĂ„ en yamaha mm6:a med men sĂ€gs vara lite mer plastig kĂ€nsla Ă€n andra synthar i den prisklassen. Har inte pysslat med studio musik tidigare. Har ett surroundsystem kopplat till min dator . Ett sunkigt ljudkort , soundblaster live kort fortfarande âșïž annars en vass ny dator. Nu till min frĂ„ga. Ăr det möjligt att koppla ett tex DELTA AUDIOPHILE 2496eller julia kort med s/pdif stöd till mitt ljudsystem. Har kollat lite och en del sĂ€ger att man kan ha ett 5.1 system kopplat till det ? Kan nĂ„gon sprida lite ljus i detta ? Och behövs i sĂ„ fall nĂ„gon adapter eller ? Har googlat men inte hittat nĂ„gon utförlig beskrivning . Hur kopplas det ? I annat fall sĂ„ fĂ„r jag ta MAudio FW410 med stöd för surroundsystem men kostar 2000 kr mer , vilket kĂ€nns lite onödigt om det andra fungerar för mitt Ă€ndamĂ„l. Toni Redigerat 3 juli 2008 av Toni
Peter Roos Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 (redigerat) Hej och vÀlkommen! CME har sjysta klaviaturer, har sjÀlv ett UF 8 - har en vÀldigt bra pianokÀnsla faktiskt. PrisvÀrda. AngÄende ljudkort: hade sjÀlv ett 2496 Audiophile en gÄng i tiden och det Àr vÀl bara stereo in/ut + spdif in/ut pÄ det, stöder inte surround. För att köra surround behöver man 5 (+1) kanaler (in/) ut minst. Separerade kanaler alltsÄ. Men nÀr man spelar in musik rÀcker det ju oftast att ha stereo in/ut, eftersom man lyssnar i stereo. SÄvida du inte har tÀnkt att lÀgga soundtrack till en film. Jag skulle ha köpt ett billigare stereo-ljudkort. Redigerat 3 juli 2008 av Sleap
Toni Postat 3 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 3 juli 2008 (redigerat) Ok thx Sleap đ Men mĂ„ste jag inte fixa andra monitorer dĂ„ ? Ville undvika att köpa högtalar system. Redigerat 3 juli 2008 av Toni
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.