Tenshie Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 Jag har införskaffat mig en Behringer BCR 2000: http://www.behringer.com/BCR2000/index.cfm Är det någon annan som använder en sådan till FL? Jag har nämligen lite problem att koppla samman FL och BCR så bra som jag vill. I de flesta fall går det bra att ta emot midi från BCR och länka controller i FL (Link to controller). Men jag vill även att det ska fungera likadant ut tillbaka till BCR. Det fungerar i vissa VSTor (t.ex. Vanguard) genom att jag tar Link to controller på det wheel jag vill länka, och sen rattar på min BCR, och sedan får jag ta midi learn på min BCR och ratta i vanguard, då fungerar det åt båda hållen (så länge jag har midi out på rätt kanal i Wrappern). Men när jag försöker ta midi learn på andra reglage i FL (t.ex. channel volumes) så verkar FL inte skicka något till min BCR. Någon som har en BCR och vet hur man gör i FL, eller någon annan som bara har någon bra ide? 🙂 Inställningsmässigt har jag BCR på både input, och output (i port 2) och send master sync. Tacksam för svar. Mvh, Tenshie 🙂
kirre777 Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 Jag har införskaffat mig en Behringer BCR 2000: http://www.behringer.com/BCR2000/index.cfm Är det någon annan som använder en sådan till FL? Jag har nämligen lite problem att koppla samman FL och BCR så bra som jag vill. I de flesta fall går det bra att ta emot midi från BCR och länka controller i FL (Link to controller). Men jag vill även att det ska fungera likadant ut tillbaka till BCR. Det fungerar i vissa VSTor (t.ex. Vanguard) genom att jag tar Link to controller på det wheel jag vill länka, och sen rattar på min BCR, och sedan får jag ta midi learn på min BCR och ratta i vanguard, då fungerar det åt båda hållen (så länge jag har midi out på rätt kanal i Wrappern). Men när jag försöker ta midi learn på andra reglage i FL (t.ex. channel volumes) så verkar FL inte skicka något till min BCR. Någon som har en BCR och vet hur man gör i FL, eller någon annan som bara har någon bra ide? ☺️ Inställningsmässigt har jag BCR på både input, och output (i port 2) och send master sync. Tacksam för svar. Mvh, Tenshie 🙂 Finns en bra yahoo-grupp för BCx2000; http://launch.groups.yahoo.com/group/bc2000/. Antagligen måste du skaffa dig en yahoo-mail men det är värt det.
base10 Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 Jag har införskaffat mig en Behringer BCR 2000: http://www.behringer.com/BCR2000/index.cfm Är det någon annan som använder en sådan till FL? Jag har nämligen lite problem att koppla samman FL och BCR så bra som jag vill. I de flesta fall går det bra att ta emot midi från BCR och länka controller i FL (Link to controller). Men jag vill även att det ska fungera likadant ut tillbaka till BCR. Det fungerar i vissa VSTor (t.ex. Vanguard) genom att jag tar Link to controller på det wheel jag vill länka, och sen rattar på min BCR, och sedan får jag ta midi learn på min BCR och ratta i vanguard, då fungerar det åt båda hållen (så länge jag har midi out på rätt kanal i Wrappern). Men när jag försöker ta midi learn på andra reglage i FL (t.ex. channel volumes) så verkar FL inte skicka något till min BCR. Någon som har en BCR och vet hur man gör i FL, eller någon annan som bara har någon bra ide? 😎 Inställningsmässigt har jag BCR på både input, och output (i port 2) och send master sync. Tacksam för svar. Mvh, Tenshie 🙂 Har en bcf2000, och för att få den att funka så vart jag tvungen o starta i mackie mode eller något liknande. Borde funka med brc med. Håll in den andra knappen på övre raden samtidigt som du startar den, och då borde det stå "NC C" i displayen. Öpnna FLs midi inställningar och leta upp din controller på output och lägg den på port nr 102, sedan på input så tar du enable och "Mackie Controll Universal" på controller type. Borde fungera 🙂
Tenshie Postat 22 juli 2008 Trådstartare Postat 22 juli 2008 Jag har införskaffat mig en Behringer BCR 2000: http://www.behringer.com/BCR2000/index.cfm Är det någon annan som använder en sådan till FL? Jag har nämligen lite problem att koppla samman FL och BCR så bra som jag vill. I de flesta fall går det bra att ta emot midi från BCR och länka controller i FL (Link to controller). Men jag vill även att det ska fungera likadant ut tillbaka till BCR. Det fungerar i vissa VSTor (t.ex. Vanguard) genom att jag tar Link to controller på det wheel jag vill länka, och sen rattar på min BCR, och sedan får jag ta midi learn på min BCR och ratta i vanguard, då fungerar det åt båda hållen (så länge jag har midi out på rätt kanal i Wrappern). Men när jag försöker ta midi learn på andra reglage i FL (t.ex. channel volumes) så verkar FL inte skicka något till min BCR. Någon som har en BCR och vet hur man gör i FL, eller någon annan som bara har någon bra ide? 😎 Inställningsmässigt har jag BCR på både input, och output (i port 2) och send master sync. Tacksam för svar. Mvh, Tenshie 🙂 Har en bcf2000, och för att få den att funka så vart jag tvungen o starta i mackie mode eller något liknande. Borde funka med brc med. Håll in den andra knappen på övre raden samtidigt som du startar den, och då borde det stå "NC C" i displayen. Öpnna FLs midi inställningar och leta upp din controller på output och lägg den på port nr 102, sedan på input så tar du enable och "Mackie Controll Universal" på controller type. Borde fungera 🤪 Det verkar tyvärr inte gå att sätta BCR i mackie mode. Finnns inga andra modes än den som ligger på första knappen (default). Jag har senaste firmware, så verkar inte finnas till BCR *gråter*.. Men tack för svaret iaf 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.