Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter att ha installerat Leopard pÄ macen funkar mitt m-audio fw410 enbat lite dÄ o dÄ. Det död titt som tÀtt.

Kikade pÄ -.audios hemisda efter 10.5.4 drivers men fins bara till 5.3

Skall tydligen finnas beta till 5.4 men lyckas inte laddar dem.

Annons
Postat
Efter att ha installerat Leopard pÄ macen funkar mitt m-audio fw410 enbat lite dÄ o dÄ. Det död titt som tÀtt.

Kikade pÄ -.audios hemisda efter 10.5.4 drivers men fins bara till 5.3

Skall tydligen finnas beta till 5.4 men lyckas inte laddar dem.

Provade med tidigare drivers för 5.2 o det tycks funka bÀttre!

Postat

Usch, jag har haft sÄdana problem med Firewire 410 i OS X.

En sÄdan box kommer aldrig i nÀrheten av mina maskiner igen.

M-Audio borde skÀrpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu fÄr Claes vatten pÄ sin kvarn)

Postat

M-Audio borde skÀrpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu fÄr Claes vatten pÄ sin kvarn)

😄

Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... 😉

Postat (redigerat)

😄

Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... 😉

Den kanske vore ofelbar ifall Apple tillverkade ljudkortet ocksĂ„, hehe... 👍

Inte Apples fel att M-Audio inte kan det dĂ€r med CoreAudio lika bra som mĂ„nga andra ljudkortstillverkare 😉

Redigerat av Linus
Postat

Tycks fortfarande strula. Det dör titt som tÀtt.

AlltsÄ no output.

Funkade fint i tiger.

Postat

AlltsÄ no output.

Funkade fint i tiger.

Kanske dum frĂ„ga men har du skickat ett mail till M-audios support och frĂ„ga nĂ€r de uppdaterar drivrutinen för ditt ljudkort? 😆 Om inte sĂ„ rekomenderar jag dig att göra sĂ„ 🙂

Postat

AlltsÄ no output.

Funkade fint i tiger.

Japp, du fÄr öppna ljudkortsmixern och trycka 'Reset'-knappen sÄ kommer ljudet igÄng igen.

Jag hade problemet med Tiger (10.4.9 och senare)

Postat

AlltsÄ no output.

Funkade fint i tiger.

Japp, du fÄr öppna ljudkortsmixern och trycka 'Reset'-knappen sÄ kommer ljudet igÄng igen.

Jag hade problemet med Tiger (10.4.9 och senare)

Provar med detta men funkar inte för mig iaf.

Provar med m-audoiforumet

Postat

Jaja.. Vi ska inte skylla pĂ„ MAC i alla fall. Boven i detta drama verkar snarare vara bakfulla utvecklare hos M-Audio som har till uppgift att fixa drivrutiner för diverse plattformer.. Dom kan sĂ€kert inte programera i nĂ„t annat sprĂ„k Ă€n C++ 😏

maart (oregistrerad)
Postat
😏

Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... 😳

jag Àr med dig Claes!

Postat
Jaja.. Vi ska inte skylla pĂ„ MAC i alla fall. Boven i detta drama verkar snarare vara bakfulla utvecklare hos M-Audio som har till uppgift att fixa drivrutiner för diverse plattformer.. Dom kan sĂ€kert inte programera i nĂ„t annat sprĂ„k Ă€n C++ 😏

Troligen..

För mkt jolt o sena nÀtter.

Postat
🙁

Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... 🙂

jag Àr med dig Claes!

Hah! Hade detta varit PC hade det snarare lÄtit: Skyll dig sjÀlv som Àr sÄ jÀvla dum att du kör Windows. Men nu Àr det förnekelse pÄ högsta nivÄ. Som om inte Windows ocksÄ lider av blÄ skrÀmar pga hÄrdvaran?

Verkar som man fÄr vÀlja... Flashigt och stabilt OS eller bÀttre stöd för mer hÄrdvara.

Dock inte sagt att det Àr bedrövligt att man inte ska kunna kÀnna sig trygg nÀr man köper hÄrdvara som anses vara kompatibel.

Postat
😉

Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... 😎

jag Àr med dig Claes!

Hah! Hade detta varit PC hade det snarare lÄtit: Skyll dig sjÀlv som Àr sÄ jÀvla dum att du kör Windows. Men nu Àr det förnekelse pÄ högsta nivÄ. Som om inte Windows ocksÄ lider av blÄ skrÀmar pga hÄrdvaran?

Verkar som man fÄr vÀlja... Flashigt och stabilt OS eller bÀttre stöd för mer hÄrdvara.

Dock inte sagt att det Àr bedrövligt att man inte ska kunna kÀnna sig trygg nÀr man köper hÄrdvara som anses vara kompatibel.

Är vĂ€l inte macens fel, Ă€r jue hĂ„rdvaran!😉 *hejjar pĂ„ mac*

Postat

😛

Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... 😆

Utan att vilja stÀlla till med nÄt liv men har det inte pÄ senare tid varit mycket frÄgor om diverse strul med mac?

Iom att mac blev billigare, blev kvaliteten sÀmre dÄ eller Àr det bara en slump?

(Har sjÀlv funderat över en mac och logic som eventuell nÀsta musikplattform).

Postat (redigerat)
Utan att vilja stÀlla till med nÄt liv men har det inte pÄ senare tid varit mycket frÄgor om diverse strul med mac?

Iom att mac blev billigare, blev kvaliteten sÀmre dÄ eller Àr det bara en slump?

Tror inte det. DÀremot har det blivit fler mac-anvÀndare i och med att det aldrig varit sÄ enkelt att byta plattform som nu. SÀnkta priser och boot camp har blivit en succé för Apple.

Edit: tempus

Redigerat av joachime
Postat

Tror inte det. DÀremot har det blivit fler mac-anvÀndare i och med att det aldrig varit sÄ enkelt att byta plattform som nu. SÀnkta priser och boot camp har blivit en succé för Apple.

Edit: tempus

Det kan ju ocksĂ„ vara sĂ„, att i och med en vĂ€xande skara anvĂ€ndare, sĂ„ blir det efter hand en större andel som inte kunde hantera PC tidigare och som nu tror att deras datoranalfabetism ska botas genom att de har skaffat Mac i stĂ€llet... 😛

Postat (redigerat)
Det kan ju ocksĂ„ vara sĂ„, att i och med en vĂ€xande skara anvĂ€ndare, sĂ„ blir det efter hand en större andel som inte kunde hantera PC tidigare och som nu tror att deras datoranalfabetism ska botas genom att de har skaffat Mac i stĂ€llet... 😛

Mmm. Fast datoranalfabeter finns det vÀl inte sÄ mÄnga nuförtiden. De flesta datorproblem verkar just bero pÄ inkompatibel hÄrdvara eller mjukvara och dÀr tycker jag tillverkarna fÄr stÄ för skulden.

Om jag ska vara riktigt krass upplever jag M-Audio FW410 som ett av de struligaste korten pÄ marknaden. Alla jag trÀffat pÄ som anvÀnder det har haft problem att fÄ det att fungera, oavsett plattform.

Edit: det Àr nÄgot med dubbeltryck

Redigerat av joachime
Postat

Ja, det har tydligen varit just den modellen som strulat mest.

Men nÀr det vÀl funkar Àr det bra kort.

Postat
Nu Àr det snart bara en tidsfrÄga innan denna trÄd slÄs samman med "PC VS MAC"

😛

hehe.

Ja. lite ot blidde det.

Men hÀvdar ÀndÄ att det inte Àr macens fel.

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.