Pluffo Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 (redigerat) Nu vet jag inte om detta kommer att vara nÄgonting som ni anvÀnder i eran nÀsta radiohit men jag Àr ganska farsinerad av denna typen av program. Bollar slÀpps frÄn en uthgÄngspunkt och studsar sendan pÄ linjer som du har ritat ut. Resultatet blir olika toner varje gÄng en boll studsar pÄ en linje. "BallDroppings is an addicting and noisy play-toy. It can also be seen as an emergence game. My brother Marc takes this software seriously as an audio-visual performance instrument. Balls fall from the top of the screen and bounce off the lines you are drawing with the mouse. The balls make a percussive and melodic sound, whose pitch depends on how fast the ball is moving when it hits the line." http://jtnimoy.net/itp/balldroppings/ NÄgon som har nÄtt tips pÄ liknande program/spel/tidsfördriv? Redigerat 7 februari 2004 av Pluffo
StarCruiser Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 Redan pÄ 80-talet anklagades Boney-M för att anvÀnda dator-genererad musik. Vad de i sjÀlva verket gjorde, var att anvÀnda en slumpgenerator för att inspirera till nya lÄtar. Utan att titta pÄ "balldroppings" sÄ antar jag att principen Àr densamma, dvs att slumpmÀssigt generera en melodi utifrÄn givna ramar. Samma sak som att skriva ackord pÄ papperslappar och sedan kasta upp dem i luften... /M
tordA Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 nĂ€r jag lĂ€ste rubriken sĂ„ tĂ€nkte jag: "Trummor" hahaha đ
saverman Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 Det dĂ€r var ju bus-simpelt men det kan nog gĂ„ att göra en hel del roliga saker med! đ
MachineElf Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 ah, skoj! nÄn som kan komma pÄ nÄt bra sÀtt att omvandla detta till midisignaler? programmet kan skicka tcp/ip, vilket innebÀr en asciiström som ett annat program sen skulle kunna tolka och göra om till midisignaler eller egentligen precis vad som helst. ska ta ett snack med min programmeringslÀrare om detta... vore riktigt tufft att koppla ihop detta med en trummaskin eller synth.
MachineElf Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 (redigerat) ---EDIT--- blev fel, rÄkade posta tvÄ ggr. Redigerat 10 februari 2004 av MachineElf
Pluffo Postat 12 februari 2004 TrÄdstartare Postat 12 februari 2004 ah, skoj!nÄn som kan komma pÄ nÄt bra sÀtt att omvandla detta till midisignaler? programmet kan skicka tcp/ip, vilket innebÀr en asciiström som ett annat program sen skulle kunna tolka och göra om till midisignaler eller egentligen precis vad som helst. ska ta ett snack med min programmeringslÀrare om detta... vore riktigt tufft att koppla ihop detta med en trummaskin eller synth. Ja...det vore riktigt tufft att fixa. Konstigt bara att skaparen av programmet inte har valt att sÀnda ut midisignaler redan frÄn början istÀllet för TCP/IP...Vad mer skulle man kunna anvÀnda dessa vÀrlden ( TCP/IP ) till förutom att konvertera det till midi?
MachineElf Postat 15 februari 2004 Postat 15 februari 2004 Vad mer skulle man kunna anvÀnda dessa vÀrlden ( TCP/IP ) till förutom att konvertera det till midi? det fÄr fantasin avgöra... om inte annat som nÄgpt slags talgenerator (vilket det pÄ ett sÀtt redan Àr). nÄn anvÀndning kan sÀkert nÄgon komma pÄ.
Baltazar Postat 15 februari 2004 Postat 15 februari 2004 (redigerat) Brukar sitta o spela musik med en joystick nĂ€r jag Ă€r hos far min, pĂ„ mitt "avancerade" ljudkort har jag ingen gameport đł ska kolla upp va programet heter...! Man kan alltsĂ„ styra tonen/volymen/balancen med joysticken! Riktigt kul faktiskt đ Redigerat 15 februari 2004 av Baltazar
Pluffo Postat 15 februari 2004 TrÄdstartare Postat 15 februari 2004 HÀr finns lite fler program/spel/gud vet vad gjort av samma snubbe. Har inte prövat dem sjÀlv Àn men nu ska jag sÄlla och se om jag kan hitta nÄgra fler guldkorn. http://jtnimoy.net/itp/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.