Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det skulle vara häftigt att kunna lägga på Korg Kaoss Pad liknande effekter i Reason. Till viss del är ju detta möjligt, exempelvis filtersvep. Finns det någon bra Refill som försöker efterlikna detta?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

För en som inte har testat Kaoss paden, vad är det för effekter och hur vill du använda dessa i en refill?

Postat (redigerat)

Svårt att beskriva exakt effekterna. Jag vill spela en loop från Dr:rex eller Redrum och köra ljudet igenom en effekt-enhet som ger effekter i stil med Kaoss pad. Här är ett exempel

Jag lekte lite själv nu och upptäckte att man får rätt roliga effekter om man kopplar en Digital Delay Line (DDL-1) efter en Dr:rex och drar DRY/WET från helt DRY till WET. Men det finns säkert de som kan göra detta bättre än mig. Det är därför jag är ute efter en Refill med en massa Combinators för DJ-effekter.

EDIT: Eller ännu häftigare. Ändra "unit" från Steps till ms, låt sedan en MIDI-regel kontrollera DelayTime. Man kan få såväl scratch-liknade effekter som att man bara drar ner hastigheten hos "skivan".

Redigerat av larsef
Postat

Hela upplevelsen med Kaoss Pad är just den coola styrplattan.

Det är en helt annan grej att kasta på effekter med X/Y-platta än att vrida två stycken pots.

I övrigt är själva effekterna i burken inte de mest avancerade.

Kan nåt sånt här funka för ditt exempel med delay på dist? 😄http://www.speedyshare.com/638797154.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.