larsef Postat 30 juni 2008 Postat 30 juni 2008 Det skulle vara häftigt att kunna lägga på Korg Kaoss Pad liknande effekter i Reason. Till viss del är ju detta möjligt, exempelvis filtersvep. Finns det någon bra Refill som försöker efterlikna detta?
drloop (oregistrerad) Postat 30 juni 2008 Postat 30 juni 2008 För en som inte har testat Kaoss paden, vad är det för effekter och hur vill du använda dessa i en refill?
larsef Postat 30 juni 2008 Trådstartare Postat 30 juni 2008 (redigerat) Svårt att beskriva exakt effekterna. Jag vill spela en loop från Dr:rex eller Redrum och köra ljudet igenom en effekt-enhet som ger effekter i stil med Kaoss pad. Här är ett exempel Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag lekte lite själv nu och upptäckte att man får rätt roliga effekter om man kopplar en Digital Delay Line (DDL-1) efter en Dr:rex och drar DRY/WET från helt DRY till WET. Men det finns säkert de som kan göra detta bättre än mig. Det är därför jag är ute efter en Refill med en massa Combinators för DJ-effekter. EDIT: Eller ännu häftigare. Ändra "unit" från Steps till ms, låt sedan en MIDI-regel kontrollera DelayTime. Man kan få såväl scratch-liknade effekter som att man bara drar ner hastigheten hos "skivan". Redigerat 30 juni 2008 av larsef
drloop (oregistrerad) Postat 30 juni 2008 Postat 30 juni 2008 Kolla in Combinator patchar. Dessa har oftast kontroller som styr effekter filter med mera. En nitad tråd med refilltips. https://www.studio.se/index.php?showtopic...t=0&start=0
Linus Postat 30 juni 2008 Postat 30 juni 2008 Hela upplevelsen med Kaoss Pad är just den coola styrplattan. Det är en helt annan grej att kasta på effekter med X/Y-platta än att vrida två stycken pots. I övrigt är själva effekterna i burken inte de mest avancerade. Kan nåt sånt här funka för ditt exempel med delay på dist? 😄http://www.speedyshare.com/638797154.html
larsef Postat 30 juni 2008 Trådstartare Postat 30 juni 2008 Ja, det där låter suveränt. Tack så mycket.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.