Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har sökt här på forumet men finner inte de svaren jag söker.

Har blivit allt mer intresserad av att läsa på SAE. Är medveten om kostnaderna och har frågan hur ni som gått där löst det?

Klarade ni er med boende, kurskostnader, och att samtidigt överleva genom CSN och merkonstnadslån?

Och fråga nummer 2 som jag inte tycks hitta ett jota om. Hur ligger det till med intagningskraven? Eller är det enbart ett intagningsprov?

Isåfall, hur fungerade den?

Bästa hälsningar, Ken

Annons
Postat

Vad jag hajjade det som så täcker inte csn hela krusen utan det fattas typ 20tusen med merkostnadslånet.

Därför jag inte började.

Postat
Vad jag hajjade det som så täcker inte csn hela krusen utan det fattas typ 20tusen med merkostnadslånet.

Därför jag inte började.

Tackar för svaret!

Försöker verkligen få grepp om ifall det är ekonomiskt hållbart i min sits.

20 000 kr är inte hela världen känner jag. Vill verkligen jobba inom branchen, och förutom kontakter och erfarenhet så är det nog den största portalen in.

Du råkar inte ha koll på hur antagningen går till? Vilka krav ställs?

Postat

Såvitt jag förstått är antagningskraven tjockleken på plånboken ungefär.

Postat
Såvitt jag förstått är antagningskraven tjockleken på plånboken ungefär.

Om så, så kanske man ska göra ett försök att söka in.

Vore en kul livserfarenhet desutom.

Postat

skrev nyss världens harrang, när mitt underbara bredbandsbolag (som jag skall skrota snart) fick för sig att lägga ner!!!!! *suck**

kortfattat en gång till:

började där för snart 10 år sedan, då gick det till så här:

1: intervju....dom frågade en massa om vad jag ville, och vad jag visste....kollade mitt gymnasiebetyg.....var nog mest engelskan som var av intresse, då kurslitteratur var på engelska

2: jag hade gått på EMS, elektroakustiskamusikstudion (nån kurs vid munchenbryggeriet) så jag slapp gå deras intro-kurs som de annars ville att man skulle gå innan man gav sig in på den långa AED-utbildningen.

3: sen fick man casha upp 70lax.....det var inte CSN-berättigat då, så jag lånade delar av päronen, plus jobbade hårt...gick deltidsutbildningen 18 månader samtidigt som jag jobbade heltid....

men jag vågar inte lova att det går till exakt så nu....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.