Jump to content
Annons

Waves Installationsproblem


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Hej, när jag installerat Waves Diamond Bundle ver 5.2 hänger sig med Cubase totalt.

När man laddat in sitt projekt ger datorn ifrån sig ett, två metalliska ljudstötar och sedan går CPU'n i topp och stannar där. Datorn blir således överbelastad och uppspelning och annat fungerar inte, eller ibland lite men musiken och ljuden är oigenkännliga och låter som en trasig fabrik...

Avinstallerar jag waves igen fungerar allt fint tills jag installerar det igen.

Några tips och ideér?

(Kör PC med Cubase SX 3 och försöker installera Waves Diamond Bundle 5.2.)

Dualcore 3,4 ghz, 2gb ram, m-audio delta 1024 asio2 ljudkort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, när jag installerat Waves Diamond Bundle ver 5.2 hänger sig med Cubase totalt.

När man laddat in sitt projekt ger datorn ifrån sig ett, två metalliska ljudstötar och sedan går CPU'n i topp och stannar där. Datorn blir således överbelastad och uppspelning och annat fungerar inte, eller ibland lite men musiken och ljuden är oigenkännliga och låter som en trasig fabrik...

Avinstallerar jag waves igen fungerar allt fint tills jag installerar det igen.

Några tips och ideér?

(Kör PC med Cubase SX 3 och försöker installera Waves Diamond Bundle 5.2.)

Dualcore 3,4 ghz, 2gb ram, m-audio delta 1024 asio2 ljudkort...

Gör en ominstallation av hela datorn, troligen är det någon konstigt konflikt i windows, för jag utgår från att det är xp du kör. Kör du vista har du svaret där 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lutkar lite misstänksamt det här. Cubase SX3 och Waves Diamond Bundle skulle kosta närmare 30 lax. De är också två av de mest lättillgängliga program/pluggar på nätet. Kanske är det att båda är crackade som är problemet? Och i så fall kan vi inte hjälpa dig, eftersom vi då skulle bryta mot forumets regler.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Man vill hjälpa till, och man vill inte bryta mot forumets regler.

Utgår då istället ifrån att de inte är crackade 😉

Men Exil har en poäng i sitt antagande när en person ställer frågor om ca 3 år gamla mjukvaror,

och sen inte fortsätter att diskutera i sin tråd angående problemen..

Gjorde ett sök på TPB, och visst har Exil rätt, finns ju massor av vst/vsti att ladda hem,

så det är inte konstigt att folk tankar och inte heller konstigt att det dyker opp frågor här 🥰

Redigerat av Biran
Link to comment
Dela på andra sajter

Man vill hjälpa till, och man vill inte bryta mot forumets regler.

Utgår då istället ifrån att de inte är crackade 😮

Men Exil har en poäng i sitt antagande när en person ställer frågor om ca 3 år gamla mjukvaror,

och sen inte fortsätter att diskutera i sin tråd angående problemen..

Gjorde ett sök på TPB, och visst har Exil rätt, finns ju massor av vst/vsti att ladda hem,

så det är inte konstigt att folk tankar och inte heller konstigt att det dyker opp frågor här 🥰

Äh, du har så rätt 😉

Tyckte bara det var lite jävligt att anklaga någon utan att han sagt något, det finns säkert rätt mycket folk som har köpt dessa program 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte bara det var lite jävligt att anklaga någon utan att han sagt något, det finns säkert rätt mycket folk som har köpt dessa program 😛

Köper man en så dyr programvara så finns det väl en support man kan vända sig till?

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...