BatsBalloon (oregistrerad) Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Hej , Jag letar efter programmet "Windows NT SUR 4.0 Gold (Version1381). Jag har PC .W..xp Någon här som kan hjälpa mig ? Om det finns att ladda ner gratis...? Tacksam för svar 😎 BatsBalloon
Linus Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Ehm, vad försöker du installera och på vad? 😉 Windows NT 4.0 är en gammal Windows-version från mitten av 90-talet. Det ersattes senare av Windows 2000 som i sin tur ersattes av XP. Om du ska installera något gammalt program, som i sin tur vill installera IE4, möts du av en meddelanderuta om att det krävs NT 4.0 eller senare. Det uråldriga Internet Explorer 4 (vilket du absolut inte ska installera på en XP-maskin) känner inte av att din version av Windows är låååångt nyare och bättre.
hegobald Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Du kan få det felmeddelandet om du försöker installera nåt gammalt (jag menar verkligen gammalt) Windows program som inte känner sig hemma i XP. Prova med att högerklicka på programmets genväg, egenskaper och i fliken "kompabililtet" bocka för och välj" Kör det här programmet i kompabiltetsläge för: " osså väljer du Windows NT 4
BatsBalloon (oregistrerad) Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Ehm, vad försöker du installera och på vad? 😉 Windows NT 4.0 är en gammal Windows-version från mitten av 90-talet. Det ersattes senare av Windows 2000 som i sin tur ersattes av XP. Om du ska installera något gammalt program, som i sin tur vill installera IE4, möts du av en meddelanderuta om att det krävs NT 4.0 eller senare. Det uråldriga Internet Explorer 4 (vilket du absolut inte ska installera på en XP-maskin) känner inte av att din version av Windows är låååångt nyare och bättre. Hej 😕 Tusen Tack för ditt svar 😉 ...Jag visste inte att det var ett operativt program,trodde det var typ mindre installationsprogram . Jag försöker återinstallera en kurs- cd-skiva "Träna Naturorintering" en kursskiva från www.studera.com Mitt operativa program är Windows xp Home Edition, har en gammal PC IBM Netvista . Senast jag installerade kursprogrammet hade jag windows 98. Men nu när jag har XP, får jag errormeddelandet att jag måsta ha " Windows NT SUR 4.0 Gold (Version1381). På kassetten (kursprogrammetts CD).Ser jag nu att systemkrav är från Windows 95/98 , NT 4.0. Har varit i kontakt med www.studera.com om det går att uppgradera min kursskiva..då jag vet att det går med andra kurser från dom..men tydligen inte den här. Kan det finnas någon annan lösning tror du, så jag får det installerat ? Tacksam för svar 😄 MVH BatsBalloon
BatsBalloon (oregistrerad) Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Ehm, vad försöker du installera och på vad? 😉 Windows NT 4.0 är en gammal Windows-version från mitten av 90-talet. Det ersattes senare av Windows 2000 som i sin tur ersattes av XP. Om du ska installera något gammalt program, som i sin tur vill installera IE4, möts du av en meddelanderuta om att det krävs NT 4.0 eller senare. Det uråldriga Internet Explorer 4 (vilket du absolut inte ska installera på en XP-maskin) känner inte av att din version av Windows är låååångt nyare och bättre. Hej Linus 😕 Tack ska du för ditt svar 😉 MVH BatsBalloon
BatsBalloon (oregistrerad) Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Du kan få det felmeddelandet om du försöker installera nåt gammalt (jag menar verkligen gammalt) Windows program som inte känner sig hemma i XP. Prova med att högerklicka på programmets genväg, egenskaper och i fliken "kompabililtet" bocka för och välj" Kör det här programmet i kompabiltetsläge för: " osså väljer du Windows NT 4 Hej Hegobald 😕 Det låter toppen..ska testa det 😉 tackar tusen 😄 😉 BatsBalloon
Linus Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Du kan få det felmeddelandet om du försöker installera nåt gammalt (jag menar verkligen gammalt) Windows program som inte känner sig hemma i XP. Prova med att högerklicka på programmets genväg, egenskaper och i fliken "kompabililtet" bocka för och välj" Kör det här programmet i kompabiltetsläge för: " osså väljer du Windows NT 4 Hej Hegobald 🙂 Det låter toppen..ska testa det 🙂 tackar tusen 🙂 😎 BatsBalloon Om det inte fungerar och du har kvar en installationsskiva för Win98, så ladda hem Microsoft Virtual PC 2007 gratis. Där skapar du en virtuell maskin och installerar Windows 98 i den. Då kan du installera/köra ditt program inuti. För god säkerhets skull kan du också blockera den virtuella maskinens access till nätverket/internet, så slipper den råka ut för attacker/virus/masker.
BatsBalloon (oregistrerad) Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Du kan få det felmeddelandet om du försöker installera nåt gammalt (jag menar verkligen gammalt) Windows program som inte känner sig hemma i XP. Prova med att högerklicka på programmets genväg, egenskaper och i fliken "kompabililtet" bocka för och välj" Kör det här programmet i kompabiltetsläge för: " osså väljer du Windows NT 4 Hej igen hegobald 😎 Gjorde som du föreslog..och det är säkert det rätta..men min dator svarade inte på det...fick samma felmeddelande... ska testa flera gånger 🙂 Tack, MVH BatsBalloon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.