Jump to content
Annons

inget metronomljud!


sladdrulf (oregistrerad)

Recommended Posts

sladdrulf (oregistrerad)

godkväll i kakburken!

jag får inget ljud när jag sätter på metronomen. jag har kollat inställningarna och där är allt som det ska stå. jag har satt den på on, jag har startat om cubase, jag har installerat om cubase med mera. jag har testat olika drivrutiner inne i cubase, men inte fan funkar något..

har ni någon aning om vad som kan vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sladdrulf (oregistrerad)
Får du fram något ljud alls ur högtalarna när du spelar upp något(vad som helst) i cubase?

ja, men inte metronomen.

Link to comment
Dela på andra sajter

sladdrulf (oregistrerad)
Har du testat att trycka [play] eller [record] när click är ON?

förlåt om det är dumma frågor men...måste ju ha lite info =)

jopp, hehe. har testat det mesta, faaaan! blir så frustrerad

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

Finns det ingen metronom-dialogruta i någon av menyerna har jag för mig (kör inte Cubase själv). Kolla där så det ser rätt ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

sladdrulf (oregistrerad)
Finns det ingen metronom-dialogruta i någon av menyerna har jag för mig (kör inte Cubase själv). Kolla där så det ser rätt ut...

har kollat, allt ser rätt ut där. den står på on och sådära. jag har lixom inte rört någon inställning, sen bara är det borta helt plötslitgt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

sladdrulf (oregistrerad)
Om du drar upp mixern så har du en kanal till höger om din stereo ut, audition eller nått sånt. Längst till höger alltså.

Har den mot förmodan halkat ner kan du ju peta upp den.

den står på max, men inget metronomljud kommer ur. himla skit.! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

sladdrulf (oregistrerad)
har du angett nån synt att spela upp klicket med? eller Cubase kanske har "inbyggt" klick...?

inbyggt klick..

jag löste det! 😎😉😛 :P 😛 :P 😛 :P 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
godkväll i kakburken!

jag får inget ljud när jag sätter på metronomen. jag har kollat inställningarna och där är allt som det ska stå. jag har satt den på on, jag har startat om cubase, jag har installerat om cubase med mera. jag har testat olika drivrutiner inne i cubase, men inte fan funkar något..

har ni någon aning om vad som kan vara fel?

Har du en armbandsklocka med sekundvisare? Då kan du gå efter den (60bpm). 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

sladdrulf (oregistrerad)
jag löste det! 😄🙂 :) 😛 :P 😛 :P 😛 :P

hur? på sistone har ja haft detta problem ibland också. tycks ske helt sporadiskt utan någon som helst logik. himla jobbigt.

jag tryckte på f4 (vst connections tror jag) och sen längst till höger fanns en flik som heter audition. den hade bytt till fel utgångar där. himla skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
jag löste det! 🙂😆😄😛 :P 😛 :P 😛 :P

hur? på sistone har ja haft detta problem ibland också. tycks ske helt sporadiskt utan någon som helst logik. himla jobbigt.

jag tryckte på f4 (vst connections tror jag) och sen längst till höger fanns en flik som heter audition. den hade bytt till fel utgångar där. himla skit.

Ah, löste mitt problem med! Den är inte så tydligt direkt, den funktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har hänt att metronomen har försvunnit i mitt Cubase och då har lösningen varit att man går till import och drar upp volymregeln för uppspelning där, som av nån anledning hamnat på noll. Skitskumt och jag vet inte hur jag kom på det. 😲 Otroligt korkat att den volymregeln ska kunna påverka metronomen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...