Jump to content
Annons

Lo-fi / Trip-Hop Sound!

Recommended Posts

Bondesson (oregistrerad)
Postat

Hallå alla på Studio forum. Har precis gjort klart en låt som jag tycker har ett mysigt mörkt, ''tungt'' Lo-fi ljud, med kryddning av Trip-Hop. Lyssna gärna och säg vad ni tycker.

Jag är 14 år och är ingen expert på mastering, men har komponerat i många år och hoppas att ni gillar det ni hör. 😛

Låten finns här: City Stress

// gillis bondesson

Annons
Bondesson (oregistrerad)
Postat

snälla ge en kommentar 😛

• 2 veckor senare...
ryssen (oregistrerad)
Postat

Faktiskt det mest intressanta jag hört här på forumet, nu lyssnar jag iofs inte överdrivet mycket på det som postas i musikväg, men det här skäms inte för sig i det här sällskapet.

Aningen platt arrangemang o pianobitarna kändes lite anonyma o framför allt för blaffiga. De ambienta stråkarna, basen o hornen som tittar in fyller sin funktion, men de känns ganska stereotypa.

Beatet är dock skönt o smakfullt lortigt. Du skulle iofs kunna gå in med saxen o bryta upp det lite, men monotoni är det inget fel på heller. Det filtrerade knastret i botten lyfter allt från medelmåtta till bra.

Jobba vidare på samma linje o sound, hitta ett mer individuellt klangspråk o förhållningsätt till genren o det kommer att bli riktigt jäkla bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.