Jump to content
Annons

Skumt och oönskat..


MisanthroPunk

Recommended Posts

Har upptäckt ett fenomen, som är minst sagt obehagligt.

Spelar jag in ett lite längre stycke (säg, runt 2-5 minuter), kan jag vi uppspelningen av ljudfilen i fråga höra ett knaster efter ca 1 eller 2 minuters lyssnande, som tilltar i styrka och bryter ner det önskade ljudet allt mer ju längre man spelar.. säg, vad kan det bero på? och hur kan jag enklast ha ihjäl den lilla djäveln som sitter och gnager i min musik? 😉

utrustningen är:

cubase vst 5.1

dator (700mhz, 312 ram, win98)

ljudkort (M-audio audiophile delta 24/96)

behringer litet mixerbord

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Om du kan ställa latency värdet så prova att ställa upp det ett par millisekunder i taget och se om det löser sig. Har man för låg latency så kan just detta fenomen inträffa.

Titta under options/audio/system

Botten upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du säger att felet tilltar skulle jag tippa på att audiobuffrarna inte hinner fyllas och därmed får ökad processorbelastning som leder till knaster och pop's

Gå in under VST-settings och öka på Discbuffrarna något och se ( ihop med Mongo's tips) om det blir bättre..

Som sagt tidigare är din propp inte den snabbaste med dagens mått mätt, men det borde funka hyffsat tycker man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...