Jump to content
Annons

Hårdvarusynth --> dator


gurka

Recommended Posts

Sitter på en hårdvarusynth, och är ute efter att spela in dess egna ljud i datorn. Just nu funderar jag på om ett midiinterface är lösningen. Förstår att jag kan styra mjukvara genom ett sådant, men funkar den även för mitt primära ändamål?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Borde det inte vara enklast med en line out från synthen till line in på datorn?

Kör du via midiinterface kommer du ju bara kunna styra typ mjukvarusynthar... Midi-signalen i sig innehåller ju ingen ljudinformation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danke, nu funkar alles. Hittade en gammal kabel med en större och mindre ände, som gjorde jobbet. Tycker det lät ok. Skulle jag få ut mer av en stereokontakt --> externt ljudkort --> dator än med min nuvarande setup, "stor/liten kontakt" --> dator (macbook)? Eller är det att torka arslet med tusenlappar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danke, nu funkar alles. Hittade en gammal kabel med en större och mindre ände, som gjorde jobbet. Tycker det lät ok. Skulle jag få ut mer av en stereokontakt --> externt ljudkort --> dator än med min nuvarande setup, "stor/liten kontakt" --> dator (macbook)? Eller är det att torka arslet med tusenlappar?

Ett externt ljudkort ger (i princip) alltid bättre ljud än vad det interna gör, så det är definitivt inte bortkastade pengar.

Själv kör jag med ett Yamaha GO46 (till min iMac i och för sig, men ändå), och det låter klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...