Jump to content
Annons

Mixa Hiphop låtar ?


Hanseen

Recommended Posts

Tja, vad finns det för bra program som är rätt så enkla att använda när det gäller att mixa hiphop låtar, tex som nu använder jag GoldWave och Cool Edit Pro, finns det något bra program som liknar nån av dom 2 och som har bra effekter ?

tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle vara bra att veta i vilket program du gör musiken? Det kanske går att mixa bra i det.

Några vänner till mig som fortfarande sitter i Tracker träsket använder Adobe Audition för att mixa till och få till soundet bättre. Jag har aldrig testat det själv men det verkar ganska lätt att använda och förstå i mix syfte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara bra att veta i vilket program du gör musiken? Det kanske går att mixa bra i det.

Några vänner till mig som fortfarande sitter i Tracker träsket använder Adobe Audition för att mixa till och få till soundet bättre. Jag har aldrig testat det själv men det verkar ganska lätt att använda och förstå i mix syfte.

I ColdEdit Pro 2 och i GoldWave.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

Cool Edit och Adobe Audition är ungefär samma program (Adobe köpte upp Cool Edit för en del år sen och har sen dess utvecklat programmet en hel del men upplägget är fortfarande samma). I AA3 som släptes i november har de även en MIDIsequencer-del med stöd för vsti och annat trevligt. Dock tar det ett tag innan man förstår tänket i MIDI-hanteringen om man har kört andra MIDIsequencers tidigare. Ladda hem demoversionen från Adobes hemsida och prova gratis i 30 dagar.

http://www.adobe.com/products/audition/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad finns det för bra program som är rätt så enkla att använda när det gäller att mixa hiphop låtar, tex som nu använder jag GoldWave och Cool Edit Pro, finns det något bra program som liknar nån av dom 2 och som har bra effekter ?

tack för svar!

jag mixar min hiphop i cubase.. jag tycker att det blir bra.. när det gäller effekter finns det ju en massa gratispluggar man kan ladda ner (vst), som i vissa fall låter superbra..!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool Edit och Adobe Audition är ungefär samma program (Adobe köpte upp Cool Edit för en del år sen och har sen dess utvecklat programmet en hel del men upplägget är fortfarande samma). I AA3 som släptes i november har de även en MIDIsequencer-del med stöd för vsti och annat trevligt. Dock tar det ett tag innan man förstår tänket i MIDI-hanteringen om man har kört andra MIDIsequencers tidigare. Ladda hem demoversionen från Adobes hemsida och prova gratis i 30 dagar.

http://www.adobe.com/products/audition/

Behövs inte, gud "råkade" skicka programmet till mej 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad finns det för bra program som är rätt så enkla att använda när det gäller att mixa hiphop låtar, tex som nu använder jag GoldWave och Cool Edit Pro, finns det något bra program som liknar nån av dom 2 och som har bra effekter ?

tack för svar!

jag mixar min hiphop i cubase.. jag tycker att det blir bra.. när det gäller effekter finns det ju en massa gratispluggar man kan ladda ner (vst), som i vissa fall låter superbra..!

Hade Cubase förut när jag hjälpte en kille att bli DJ, men jag kom aldrig på hur programmet funkade, men jag kanske borde ta och testa igen... ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad finns det för bra program som är rätt så enkla att använda när det gäller att mixa hiphop låtar, tex som nu använder jag GoldWave och Cool Edit Pro, finns det något bra program som liknar nån av dom 2 och som har bra effekter ?

tack för svar!

jag mixar min hiphop i cubase.. jag tycker att det blir bra.. när det gäller effekter finns det ju en massa gratispluggar man kan ladda ner (vst), som i vissa fall låter superbra..!

Hade Cubase förut när jag hjälpte en kille att bli DJ, men jag kom aldrig på hur programmet funkade, men jag kanske borde ta och testa igen... ^^

Ja Gud kan kanske skicka det till dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad finns det för bra program som är rätt så enkla att använda när det gäller att mixa hiphop låtar, tex som nu använder jag GoldWave och Cool Edit Pro, finns det något bra program som liknar nån av dom 2 och som har bra effekter ?

tack för svar!

jag mixar min hiphop i cubase.. jag tycker att det blir bra.. när det gäller effekter finns det ju en massa gratispluggar man kan ladda ner (vst), som i vissa fall låter superbra..!

Hade Cubase förut när jag hjälpte en kille att bli DJ, men jag kom aldrig på hur programmet funkade, men jag kanske borde ta och testa igen... ^^

det borde du! det är ganska logiskt uppbyggt tycker jag..! vill du höra lite hur resultaten kan bli kan du ju kolla www.myspace.com/gkmonarken - lite reklam..😄 allt är inspelat och mixat i cubase, förutom delar av bakgrunderna som är gjorda i reason..!

Link to comment
Dela på andra sajter

raso (oregistrerad)

finns en tysk DAW som heter mixcraft 3 som låter som det du letar efter. om man vill ha ett enkelt och kanske billigt program är inte cubase förstavalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad finns det för bra program som är rätt så enkla att använda när det gäller att mixa hiphop låtar, tex som nu använder jag GoldWave och Cool Edit Pro, finns det något bra program som liknar nån av dom 2 och som har bra effekter ?

tack för svar!

jag mixar min hiphop i cubase.. jag tycker att det blir bra.. när det gäller effekter finns det ju en massa gratispluggar man kan ladda ner (vst), som i vissa fall låter superbra..!

Hade Cubase förut när jag hjälpte en kille att bli DJ, men jag kom aldrig på hur programmet funkade, men jag kanske borde ta och testa igen... ^^

det borde du! det är ganska logiskt uppbyggt tycker jag..! vill du höra lite hur resultaten kan bli kan du ju kolla www.myspace.com/gkmonarken - lite reklam..😏 allt är inspelat och mixat i cubase, förutom delar av bakgrunderna som är gjorda i reason..!

Reason är ju isf betydligt lättare att komma igång med och är verkligen en guldklimp till just hiphop. Nackdelen är ju tyvärr inspelningsmöjligheten. Hiphop utan rap är ju lika kul som en kondom av sandpapper. Rewire finns ju dock ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...