fredaco Postat 31 maj 2008 Postat 31 maj 2008 Jag vet inte om denna tråden passar in här, men jag har funderingar över hur funktionen "Script" funkar när man använder SAM fungerar. Jag vill exempel att en speciell ljudfil ska spelas varje timme, vad skriver man in då? Finns det någon länk där det finns hjälp om "SAM-Script" ? /Fredaco
bakke Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Jag vet inte om denna tråden passar in här, men jag har funderingar över hur funktionen "Script" funkar när man använder SAM fungerar. Jag vill exempel att en speciell ljudfil ska spelas varje timme, vad skriver man in då? Finns det någon länk där det finns hjälp om "SAM-Script" ? /Fredaco Det finns olika metoder för att lösa detta, för det första: Ska den spelas exakt samma tid varje timme eller ska den bara spelas en gång varje timme?
fredaco Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 Det ska vara per heltimme, reklamen. Medans jinglet ska vara varje kvart på timmen =)
bakke Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Det ska vara per heltimme, reklamen. Medans jinglet ska vara varje kvart på timmen =) Ok, jag brukar inte köra scripts för sånt, tycker det är enklare att använda events till det. Men kolla på Spacial Audios supportsidor, det finns instruktioner hur du programmerar scripts där och ett bra forum där du kan få hjälp om du kör fast.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.