Jump to content
Annons

Bästa program för house


sok

Recommended Posts

Annons
Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? ☺️

Hejsan du förvirrade själ. Det spelar ingen roll vilket program du använder, bara man vet vad man vill få ut för något ur högtalarna så funkar vilket program som helst.

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? ☺️

Hejsan du förvirrade själ. Det spelar ingen roll vilket program du använder, bara man vet vad man vill få ut för något ur högtalarna så funkar vilket program som helst.

Jo men programmen har väl olika funktioner å mer å mindre gjorda för en musikstil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? ☺️

Hejsan du förvirrade själ. Det spelar ingen roll vilket program du använder, bara man vet vad man vill få ut för något ur högtalarna så funkar vilket program som helst.

Jo men programmen har väl olika funktioner å mer å mindre gjorda för en musikstil?

Nej eller jo, det finns tre typer av program.

1 De som enbart riktar in sig på Elektronisk musik

2 De som enbart riktar in sig på Analog musik

3 De som riktar in sig på båda delarna

FL studio hamnar i kategori 3

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? 🙂

Hejsan du förvirrade själ. Det spelar ingen roll vilket program du använder, bara man vet vad man vill få ut för något ur högtalarna så funkar vilket program som helst.

Jo men programmen har väl olika funktioner å mer å mindre gjorda för en musikstil?

Nej eller jo, det finns tre typer av program.

1 De som enbart riktar in sig på Elektronisk musik

2 De som enbart riktar in sig på Analog musik

3 De som riktar in sig på båda delarna

FL studio hamnar i kategori 3

Hah najjs, men ja menar, det känns inte som ja utvecklas så vidare jätte mkt, :/ nåt sätt å utvecklas bättre, ja har bara programet inge mixer eller något, ge mig tips 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? 😉

Hejsan du förvirrade själ. Det spelar ingen roll vilket program du använder, bara man vet vad man vill få ut för något ur högtalarna så funkar vilket program som helst.

Jo men programmen har väl olika funktioner å mer å mindre gjorda för en musikstil?

Nej eller jo, det finns tre typer av program.

1 De som enbart riktar in sig på Elektronisk musik

2 De som enbart riktar in sig på Analog musik

3 De som riktar in sig på båda delarna

FL studio hamnar i kategori 3

Hah najjs, men ja menar, det känns inte som ja utvecklas så vidare jätte mkt, :/ nåt sätt å utvecklas bättre, ja har bara programet inge mixer eller något, ge mig tips 🙂

För att göra house behöver du :

Ett par ESI Near04 (som köpes av mig).

Ett ljudkort Echo Event Gina (20bit) (som köpes av mig).

Sedan behöver du en grymt söt tjej som bde kan dansa o sjunga (som inte köpes av mig).

Mixer kan du billigt köpa på Home eller onoff!

Sedan behövs det plankor,färg,cement osv för att bygga huset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? 😏

Hejsan du förvirrade själ. Det spelar ingen roll vilket program du använder, bara man vet vad man vill få ut för något ur högtalarna så funkar vilket program som helst.

Jo men programmen har väl olika funktioner å mer å mindre gjorda för en musikstil?

Nej eller jo, det finns tre typer av program.

1 De som enbart riktar in sig på Elektronisk musik

2 De som enbart riktar in sig på Analog musik

3 De som riktar in sig på båda delarna

FL studio hamnar i kategori 3

Hah najjs, men ja menar, det känns inte som ja utvecklas så vidare jätte mkt, :/ nåt sätt å utvecklas bättre, ja har bara programet inge mixer eller något, ge mig tips 🙂

Programmet du har räcker gott och väl för att göra en professionell produktion. Att det inte låter som du vill beror på att du inte har övat tillräckligt. Att producera bra och välljudande musik är inget man lär sig på en natt, eller ens ett år.

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

För det första spelar det ingen roll vilket musikprogram du använder.

Det är hur du gör det. Det du kan göra i Cubase, kan du i stortsett göra i Fruity Loops också.

Och tvärt om.

du behöver inget maffigt musikprogram, du kan göra allt i FL.

Det du behöver göra är att bli bättre helt enkelt. Vi alla var nybörjare i början

och vi alla trodde att en viss typ av musikprogram gör det hela bättre - så är det inte.

Enda skillnanden är hur man arbetar.

Så fortsätt i FL, lär, lyssna på andra, fråga.

Och en sak till - Det finns ingen "Tight House Production-knapp", även om jag riktigt skrattade när jag läste det 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna på någon av alla miljarder Houseloopar som finns och har funnits så lär du dig vad signaturen är för just den genre'n

och sedan planka.. vill du göra något eget så slutar du inte när du lärt dig planka..

Mycket i modern House hänger ju på ljuden du använder och hur du skruvar till dem, i vilken ordning och hur du applicerar effekter o.s.v

Programmet spelar ingen som helst roll även om vissa program gör jobbet enklare.. hitta ett program du känner att du kan arbeta snabbt i utan att gränssnittet sätter krokben för ditt flöde.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna på någon av alla miljarder Houseloopar som finns och har funnits så lär du dig vad signaturen är för just den genre'n

och sedan planka.. vill du göra något eget så slutar du inte när du lärt dig planka..

ooo 🙂

ooo :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? 🙂

Om du idag använder FL Studio och ställer den frågan så är mitt uppriktiga tips något av programmen på http://www.ejay.com/software.aspx

Äh men ba! Det finns inge ejay house liksom!

Jag skulle rekommendera Steinbergs Cubase House Essential 4, Apples Logic House 8, Sonar House Edition 6 eller Propellerheads Reason House 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

moget...., Jag skulle säga att om du inte känner att FL passar dig så varför inte pröva andra program för att se hur dom funkar? Många musikprogram har trials såsom Sonar, Reason osv. När du väl gjort det och fortfarande anser att du trivs bäst i FL då är det bara att köra på! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Just nu kör ja på fl studio, men känns inte direkt nåt för house delen, vilket är det bästa för house? 🥰

Instämmer med många talare här. Detta har ENBART med dina skills att göra. Om du inte tycker FL Studio är ämnat för house så bör du ta en titt på programmet igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...