Jump to content
Annons

Köpa gitarr i USA


frejan (oregistrerad)

Recommended Posts

frejan (oregistrerad)

Hej!

Tänkte köpa en elgitarr till min lillebror i USA. Är det någon här som kan tipsa om en gitarrmodell som ger bra andrahandsvärde i Sverige och där marginalerna är mycket förmånliga?

Mvh

Tack,

F r e j

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Tänkte köpa en elgitarr till min lillebror i USA. Är det någon här som kan tipsa om en gitarrmodell som ger bra andrahandsvärde i Sverige och där marginalerna är mycket förmånliga?

Mvh

Tack,

F r e j

För ca 4 år sedan köpte jag en Fender Telecaster 52' Butterscotch Blonde Re-issue i USA för ca 1100 dollar. Detta motsvarade då ca 8 000 kr, i Sverige samma tid gick den på ca 20 000 kr på Musikbörsen... Så mitt svar blir amerikansk Fender.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inte bror din gladare över en bra gitarr än över en gitarr som han kan sälja dyrt i framtiden...?

Annars är mitt tips vintage.

Problemet när prisskillnaden USA-Sverige blir för stor är att alla gör samma sak, dvs beställer från USA. Då hjälper det inte att en gitarr kostar 20000 på musikbörsen, din fina amerikagitarr kommer ändå inte gå att sälja för mer än amerikapris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inte bror din gladare över en bra gitarr än över en gitarr som han kan sälja dyrt i framtiden...?

Annars är mitt tips vintage.

Problemet när prisskillnaden USA-Sverige blir för stor är att alla gör samma sak, dvs beställer från USA. Då hjälper det inte att en gitarr kostar 20000 på musikbörsen, din fina amerikagitarr kommer ändå inte gå att sälja för mer än amerikapris.

Tänkvärt, instämmer. Ska faktiskt till USA om en månad och tänker titta på vintage-gitarrer, dock akustiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...