Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej, jag vet att det finns mĂ„nga trĂ„dar hĂ€r om triggning osv, men har inte hittat nĂ„n om just de jag Ă€r ute efter... jag undrar lite om dom olika knapparna om vilka som gör vad sĂ„ att sĂ€ga... för lĂ„ten jag mixar Ă€r vĂ€ldigt varierande... jag fĂ„r den att slĂ„ pĂ„ alla virvelslag perfekt nĂ€r det Ă€r lite lĂ„ngsammare komp... men sen nĂ€r det blir komp med mycket rullningar sĂ„ utlöser den inte som den ska utan den kan slĂ„ hĂ€lften om ens mindre slag Ă€n vad trummisen spelar.. och originalvirvel Ă€r det VÄLDIGT hĂ„rda slag! hur justerar jag detta? har provat det mesta dĂ€r i men sĂ„ fort jag vrider pĂ„ nĂ„n av alla funktioner sĂ„ Ă€r det nĂ„n annan som man fĂ„r stĂ€lla om!

Annons
Postat

Just att fÄ till virvlingar Àr skit svÄrt (tycker jag). AnvÀnd automationen för dynamics och threshold för att fÄ det att lÄta naturligt. TidskrÀvande men andra hÀr har s'kert mycket bÀttre och lÀttare rÄd. MvH

Postat

jag brukar sÀtta en ganska lÄg tröskel för nÀr den ska triggas.. sÀtter man för lÄgt triggas den av minsta lilla ljud. finns en grafisk översyn som jag tycker Àr lÀttare att anvÀnda. pröva det

Postat

Jag gör alltid som sÄ att ajg kopierar hela spÄret till en ny kanal och processar drumagog direkt i spÄret. NÀr jag ser elelr hör ett stÀlle dÀr det har blivit nÄt galet sÄ klipper jag ut den biten frÄn orginalspÄret och kopierar upp det pÄ det numera triggade spÄet och triggar om just den biten. PÄ det sÀttet kan du enkelt anvÀnda olika instÀllningar, frigöra datorkraft (om du nu lider brist pÄ det) och du kan snabbt se om det har blivit fel nÄnstans.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.