StorStockholmsRockorkester Postat 17 maj 2008 Postat 17 maj 2008 (redigerat) Tja ! Har ett tascam us-144 extrernt och en packard bell laptop på 1,7 ghz med 2 gig minne (ca ett halvår gammal).och kör cubase sx 3 men ja kör inte så många vst instrument samtidigt. funkar bra .. men rätt som vad det är så tappar jag kontakten med ljudkortet och inget ljud hörs. då drar jag ut usb kontakten och sen in igen så funkar det efter några sekunder..vad kan felet ligga? finns det nån inställning där man kan grejja med usb prioriteten?.. dvs så detta blir stabilare. är firewire stabilare/avsevärt bättre? jättetack för svar. nikke Redigerat 20 maj 2008 av Olsberg Redigerar versal rubrik från "USB LJUDKORT SOM "TAPPAR" KONTAKTEN MED DATORN."
StorStockholmsRockorkester Postat 17 maj 2008 Trådstartare Postat 17 maj 2008 Provat att installera om drivrutiner? absolut. senaste ,gamlaste och dom halvnya förstås. provat allt på den fronten inklusive firmware. vet liksom inte vad ja ska börja tvivla på .. datorn,kortet eller mig själv? :-) nikke
StorStockholmsRockorkester Postat 17 maj 2008 Trådstartare Postat 17 maj 2008 (redigerat) har intel usb chipset på datorn. om det nu spelar roll. :-) Redigerat 17 maj 2008 av StorStockholmsRockorkester
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.