Jump to content
Annons

Agile 8-strängad


Desecrated

Recommended Posts

http://www.rondomusic.com/intrepidpro8.html

intrepidpro1.jpg

# Mahogany Body

# 5 piece maple/walnut neck-thru body design with headstock matching body

# Maple Neck with 15” radius. Width 2 ¼” at the nut

# No inlays on the neck. Position markers on the side of the neck only

# Scale Length: 28.625” 24 Jumbo Frets

# EMG 808 Pickup with master volume. Cavity has been routed large enough to accommodate additional electronics

# Hip Shot Bridge

# String through body

# Die-cast Sealed Tuners with 18-1 ratio

# Graphite Nut

# Satin Polyurethane Finish

# String gauges: .009, .012, .015, .022, .030, .040, .054, .072

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men du.

Vadå, får man det för $325 om man beställer NU?

Edit: Aha, man betalar halva summan i förskott?

Redigerat av SirAlex
Link to comment
Dela på andra sajter

Blandade känslor:

Sugen som tusan att slå till

Lite bekymrad över att de tidiga exen kan ha barnsjukdomar

Kluven om man skulle ta en custom istället...

...eller en custom OCKSÅ

eller ska man gå ut soft med den billiga för 499$(fast passiv agile mick hmmmmm)

osv osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Blandade känslor:

Sugen som tusan att slå till

Lite bekymrad över att de tidiga exen kan ha barnsjukdomar

Kluven om man skulle ta en custom istället...

...eller en custom OCKSÅ

eller ska man gå ut soft med den billiga för 499$(fast passiv agile mick hmmmmm)

osv osv

Jag är nästan sugen att vänta på den billiga, samtidigt som jag är sugen på att vänta tills dom dyker upp på ebay, för det sitter tillräckligt mycket rika dårar som köper en gitarr, har den i en månad och sen säljer den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra pris...skulle vara intressant att prova...undrar om den är lika skön som RG2228 ?

Den ser bra ut..men vill nog ha nån färg på den..ser lite trist ut med bara trä tycker jag...

Att halsen är 28 kan kanske vara en viss fördel..om man föredrar lite tunnare strängar...

RG2228 har ju 27a...vilket sägs vara en perfekt kompromiss mellan spelbarhet och sound...Annars tycker jag halsen verkar väldigt lik Ibanzen i formen...

Sedan att den bara har 1 mick...använder halsmicken ganska mycket på min rg2228, och det är ett måste om man spelar mycket med rena ljud...man får inte riktigt samma tyngd med stallmicken med rena ljud...

072 i strängstorlek är i tunnaste laget, 080-085 är det som gäller om man vill ha normal spänning/sustain på strängarna....men det beror ju också helt och hållet på vad för typ av musik man spelar..

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl vara glad att man i typ augusti kan leta sig ut på intranätet och kolla kommentarer om de första exemplaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra pris...skulle vara intressant att prova...undrar om den är lika skön som RG2228 ?

Den ser bra ut..men vill nog ha nån färg på den..ser lite trist ut med bara trä tycker jag...

Att halsen är 28 kan kanske vara en viss fördel..om man föredrar lite tunnare strängar...

RG2228 har ju 27a...vilket sägs vara en perfekt kompromiss mellan spelbarhet och sound...Annars tycker jag halsen verkar väldigt lik Ibanzen i formen...

Sedan att den bara har 1 mick...använder halsmicken ganska mycket på min rg2228, och det är ett måste om man spelar mycket med rena ljud...man får inte riktigt samma tyngd med stallmicken med rena ljud...

072 i strängstorlek är i tunnaste laget, 080-085 är det som gäller om man vill ha normal spänning/sustain på strängarna....men det beror ju också helt och hållet på vad för typ av musik man spelar..

iden bakom gitarren är att den ska vara lätt att modda själv, en halsmikrofon är lätt att sätta ditt och även ny färg.

Jag var en av dom som kämpade för 28.625" skala men då tillhör jag dom som vill ha tunna strängar, kör själv på en 28" 7-strängad som jag stämmer i C med en 059.

En annan tanke var också att skalan skulle vara ett alternativ till just ibanezen och esp/ltd gitarrerna som båda är 27", det är fortfarande en hel del människor som vill ha en 30" 8-strängad.

Jag tycker också att 072 är lite för tunt för låga F# och skulle också föreslå att man köper lite grövre strängar och experimenterar lite själv. Sen går det ju att stämma till annat än F#, jag funderade ett tag på ADGCFADG.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...