Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Behöver ett billigt och stabilt USB/MIDI-interface, och hittar inget billigare än CME U2MIDI.

Är det nån som använder detta och är nöjd?

Alternativt funderar jag på M-Audio Midisport UNO.

Vad rekommenderar ni?

MVH,

Mattias

Annons
Postat

Jag tycker CME verkar göra bra grejjer överlag men jag har ingen personlig erfarenhet av dem.

M-Audios UNO använde jag i flera år (tills jag köpte ett ljudkort med inbyggt MIDI-interface) och det fungerade väldigt bra - inga bekymmer alls vad jag kan minnas och det är väl så ett MIDI-interface helst ska fungera...

Postat (redigerat)

I vilket operativsystem och i vilken DAW tänker du använda MIDI-interfacet?

Lite utanför ämnet men men, är det OS X och Logic har jag ett Emagic MT4 (2IN/4UT) till salu för 300SEK. Skicka PM vid intresse 😆

Redigerat av Implasticyde
Postat
  Implasticyde sa:
I vilket operativsystem och i vilken DAW tänker du använda MIDI-interfacet?

Jag kör WinXP, men tack ändå!

Postat

Svaret på min egen fråga i rubriken är: Nä.

Lånade hem ett CME U2MIDI från Musikbörsen för att testa, och det funkade inte alls. Ett måndagsexemplar, kanhända, men "first impressions last". CME: Cheap, Mediocre, Evil? 😆

Bytte i alla fall till ett Edirol UM-1EX, och det funkade perfekt.

Betalar hellre mer för nåt som funkar, än lite för nåt som inte funkar alls...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.