Jump to content
Annons

Skulle det inte vara kul med . . .


Mantel

Recommended Posts

Vorre det inte en rolig ide att starta en radio här på Forumet och på Sidan som spelade låtar som har postats i demo forumet?

Låtarna som skulle spelats skulle kunna ha röstats fram, Så att det inte blir skitlåtar. utan någolunda stil bör det vara.

oldsberg, tar du insiativet? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja asså jag fick hem en burk men givetvis är det nå fel på moderkortet..

Men fixa en server åt mig är ju inte nödvändigt.. då kan ju du hosta hela baletten isf...

Jag kommer kanske över en annan burk snart, men tills dess är jag ute ur leken.. men alla är ju välkomna att bidra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

haha jo visst skulle jag kunna ordna hela balleten!

Ni som vill ha mer era låtar, ta och skicka dom till mej på msn: sinpaj86@hotmail.com

Hoppas intresset blir stort, och detta är ju inte olagligt som andra kanaler som inte betalar stim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju en blandninga av "gammla och nya låtar"

haha nja, kanske den som vill ha en musikalisk stund på jobbet eller kanske den som vill få en uppfattning om vad det är för musik som postas här istället för att rota igenom forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvär så är jag inte allt så skitbra på att fixa så man kan lägga upp dom, men en radio server kan jag nog få igång!

på hotmail får man väll bara ha 2 mb inkorg, därför föredrar jag att du skickar dom på msn. men du får gärna testa 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En mycket bra idé, men ett litet tips på vägen för att inga tråkiga överaskningar ska komma i efterhand:

Kolla att varje låt som ligger på radion inte är Stim-ansluten. Om det ligger någon Stim-ansluten låt på radion, räknas ni som utgivare av låten och då måste ni betala avgifter. Det räknas även retroaktivt (om det exempelvis upptäcks i efterhand).

Det är till exempel just därför som det inte går att ladda upp demo-låtar till forumet - endast lägga upp en länk. Juridik som sätter hinder för en kreativ community som håller på med demo-produktioner - inte speciellt lyckat i det här fallet, anser vi.

Men som sagt, såvitt jag förstår så är det grönt om inget material på radion är Stim-anslutet. Kan vara värt att kolla. Slå en signal til Lars Henriksson på Stim och dubbelchecka med honom. www.stim.se. Han är trevlig och bemötande.

EDIT: Lade till Lars Henriksson

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
haha jo visst skulle jag kunna ordna hela balleten!

Ni som vill ha mer era låtar, ta och skicka dom till mej på msn: sinpaj86@hotmail.com

Hoppas intresset blir stort, och detta är ju inte olagligt som andra kanaler som inte betalar stim.

Skärp till dig och presentera en vettig idé först - sen kan vi snacka.

Inte en chans att jag börjar skicka låtar till nån noppe86 som "inte kör olaglit" innan jag vet att personen är seriös (och påläst!).

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
haha jo visst skulle jag kunna ordna hela balleten!

Ni som vill ha mer era låtar, ta och skicka dom till mej på msn: sinpaj86@hotmail.com

Hoppas intresset blir stort, och detta är ju inte olagligt som andra kanaler som inte betalar stim.

Skärp till dig och presentera en vettig idé först - sen kan vi snacka.

Inte en chans att jag börjar skicka låtar till nån noppe86 som "inte kör olaglit" innan jag vet att personen är seriös (och påläst!).

Word

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvaktaren är du en surpuppa?

Vad är en vettig idé?

Detta är förstås en idé som kan byggas vidare på, det jag skrev i början var absolut inget som var klart eller så

Måste det vara så jäkla seriöst, jag tänkte mer att ha roligt. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående blandning så antar jag att många av er här har hört på p3 någongång. Det är rätt blandat där faktiskt när allt kommer omkring... (Kanske inte extremt åt något håll, men ändå varierat). Sedan har det smalnat av med åren tycker jag i alla fall, tyvärr.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...