Mathon (oregistrerad) Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Här kommer en fråga från en total nybörjare på inspelning. Har precis införskaffat en mic (samson C03) och en Mbox 2 mini med PT 7.3 LE. Köpte allt på SamAsh i USA med försäkran att det skulle va lätt å installera å komma igång, kanske va lite naiv hehe. Hur som helst så är programmet installerat och Mboxen aktiverad. Micen är inkopplad via XLR ingången å denna är vald genom att trycka in micväljaren på baksidan. Även fanthom power är aktiverad då micen kräver det. Alla lampor lyser som indikerar att både boxen å micen har ström. Men när jag startar en ny session och ny track enligt instruktionerna och aktiverar ingång 1 i mix fönstret och sen ska försöka ställa in nivå på ingången så händer inget, dvs verkar som jag inte har någon signal in från micen hur mycke jag än vrider på input vredet på mboxen. Hoppas någon kan hjälpa mig bara så jag kan komma igång lite. Mvh Per
Anders F Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Du har inte glömt att ställa PT i rec enable-läge? Om du har det, fungerar DI ingången? Du har inte råkat välja utgång istället för ingång (lätt hänt)? MVH Anders
Mathon (oregistrerad) Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Du har inte glömt att ställa PT i rec enable-läge? Om du har det, fungerar DI ingången? Du har inte råkat välja utgång istället för ingång (lätt hänt)? MVH Anders Haha ja nybörjare va ordet...va nog rec-enable som va problemet...ja nu verkar det funka iallafall...tusen tack för hjälpen. Mvh Per
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.