Jump to content
Annons

Min skiva har nu funnits ute ett jädra tag...


lonewind

Recommended Posts

Nedan finns den mycket gamla original-posten.

Skivan har gått ut i över 70 000ex, trots att det är en demo-skiva som jag i ärlighetens namn tycker är lite halvkass, men men...

Tänkte bara säga att man återigen kan hämta skivan gratis på min hemsida.

Här är den nya länken att hämta skivan ifrån.

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

EDIT:

Klicka här för att direkt ladda ned skivan

På min sida finns även en version av skivan i 320kbps att hämta.

%20coverartmedium.jpg

EDIT: 20080511

Än så länge så har skivan laddats ned lite drygt NIOHUNDRA gånger.

Jag själv tycker att det är vansinnigt mycket. Hade trott kanske hundra på några månader.

Tror att det var lite drygt tre veckor sedan jag släppte skivan.

Väldigt många av besökarna och då antagligen också nedladdningarna kommer härifrån forumet.

Så jag vill utropa ett stort TACK för all fantastisk feedback härifrån.

Också ett stort tack till Olsberg för att jag fick vara med i nyhetsbrevet, det gav en ordentlig uppsving i

nedladdningar ett par dagar!

/Christian Michols

edit 20080513

Resultatet av de tre första veckorna är inne. 975!!! nedladdningar första tre veckorna.

Det är helt galet najs. Tack alla som stött det här!

Edit 20080520

En månad har gått. 1085 skivor har gått åt, inte räknat de fysiska.

Antalet dagliga nedladdningar har minskat drastiskt men långt senare än vad jag någonsin kunnat tro. Jag är grymt nöjd. Nu ska jag försöka mig på lite mer promo för skivan för att se vad det kan ge.

Några tips på bra ställen att marknadsföra en skiva på nätet?

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tackar också! Efter en snabblyssning så vill jag sätta mig och lyssna på alla låtarna ordentligt. Detta kommer sparas!

MVH

Anders

EDIT: Vill lägga en röst för detta album att hamna i toppen i nyhetsbrevet, vet att det är låtar som hamnar där, men jag lägger ändå en röst på detta 😛

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

Wow, en äkta kompositör och sångare med känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

Tack Chris,

Lysande album och lysande initiativ som jag hoppas ska ge dig den uppmärksamhet du förtjänar.

Ska givetvis förmedla detta till mina vänner också.

/Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Fasiken en bra skiva juh.. den borde du ta betalt för! :rolleyes:

Hej Neosus!

Det var ingen dålig komplimang. Verkligen! Tack!

Grejen med att jag ger bort den är mycket för att jag inte tror att det riktigt funkar att försöka få folk att Köpa en okänd artists skiva. Det absolut viktigaste och meningen för mig att göra musik är att nå ut till folk och det känns då kontraproduktivt att begränsa målgruppen till den minimala skara som skulle kunna betala för okänd musik. Jag menar, knappt stora artister har just någon skivförsäljning längre...

Tusen tack för att du tog dig tid att ladda och lyssna.

Mvh

Chris

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar också! Efter en snabblyssning så vill jag sätta mig och lyssna på alla låtarna ordentligt. Detta kommer sparas!

MVH

Anders

EDIT: Vill lägga en röst för detta album att hamna i toppen i nyhetsbrevet, vet att det är låtar som hamnar där, men jag lägger ändå en röst på detta :rolleyes:

Hej Anders!

Askul att du tagit dig tid att ladda och lyssna och ändå gillar det ;-).

Cool idé med nyhetsbrevet, vem ska man ligga med för att hamna där :-D?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

EDIT:

Klicka här för att direkt ladda ned skivan

På min sida finns även en version av skivan i 320kbps att hämta.

%20coverartmedium.jpg

Så det är så man gör?

Man håller sig ifrån dessa forum och gör något vettigt istället...

Tack för tipset.

Man hör ju verkligen att det kan ge utdelning att ta en lång frånvaro..

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väldans bra det här! Kollade ditt tv-uppträdande på myspace också. Lät ju faktiskt nästan ännu bättre live :rolleyes:

Lycka till med skivan!

Hej Matthew!

Grymt att du t om gillade mitt tv framträdande också. Själv ser man ju bara felen och jag tycker själv att det är så mycket jag borde gjort bättre. Kul att höra att det funkade som det var.

Tack för att du tagit dig tid.

/Chris

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

Wow, en äkta kompositör och sångare med känsla.

Hehe... äkta kompositör låter lite 1700tal... men och andra sidan känns det som en stor komplimang. Tusen tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

Tack Chris,

Lysande album och lysande initiativ som jag hoppas ska ge dig den uppmärksamhet du förtjänar.

Ska givetvis förmedla detta till mina vänner också.

/Pär

Grymt Pär, du är en klippa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar också! Efter en snabblyssning så vill jag sätta mig och lyssna på alla låtarna ordentligt. Detta kommer sparas!

MVH

Anders

EDIT: Vill lägga en röst för detta album att hamna i toppen i nyhetsbrevet, vet att det är låtar som hamnar där, men jag lägger ändå en röst på detta 🙂

Hej Anders!

Askul att du tagit dig tid att ladda och lyssna och ändå gillar det ;-).

Cool idé med nyhetsbrevet, vem ska man ligga med för att hamna där :-D?

Olsberg kanske...? 🙂

När alla säger så där så måste jag ju bara ladda ner o lyssna! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar också! Efter en snabblyssning så vill jag sätta mig och lyssna på alla låtarna ordentligt. Detta kommer sparas!

MVH

Anders

EDIT: Vill lägga en röst för detta album att hamna i toppen i nyhetsbrevet, vet att det är låtar som hamnar där, men jag lägger ändå en röst på detta 🙂

Hej Anders!

Askul att du tagit dig tid att ladda och lyssna och ändå gillar det ;-).

Cool idé med nyhetsbrevet, vem ska man ligga med för att hamna där :-D?

Olsberg kanske...? 😉

När alla säger så där så måste jag ju bara ladda ner o lyssna! 😄

Känns nästan som en hype så snart får jag nog alla emot mig :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Får väl klämma till med:

Äntligen!

Efter These memories har jag varit sugen på mer. Och nu har jag ett nytt album att avnjuta, tack Chris!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Får väl klämma till med:

Äntligen!

Efter These memories har jag varit sugen på mer. Och nu har jag ett nytt album att avnjuta, tack Chris!

Jag får ju oförskämt mycket bra feedback nu. Trodde aldrig att någon skulle gilla plattan så pass.

Verkligen tack till dig med drloop!

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

EDIT:

Klicka här för att direkt ladda ned skivan

På min sida finns även en version av skivan i 320kbps att hämta.

%20coverartmedium.jpg

Så det är så man gör?

Man håller sig ifrån dessa forum och gör något vettigt istället...

Tack för tipset.

Man hör ju verkligen att det kan ge utdelning att ta en lång frånvaro..

Faktum är att jag lärde mig sjukt mycket om inspelning under den tiden jag hängde här. Så jag har mycket att tacka studio forum för och kan rekommendera andra att ta lärdom härifrån. Men man kan inte bara lära, man måste ju omsätta det man lärt också...

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete! Är den här killen osignad!?

Jag är ingen headhunter, men detta måste väl för fan vara något för er hungriga 2000-berts där ute!!! Detta är 100% pure!

Jepp... hundra procent osignad 🙁

Tack för de vänliga orden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar också! Efter en snabblyssning så vill jag sätta mig och lyssna på alla låtarna ordentligt. Detta kommer sparas!

MVH

Anders

EDIT: Vill lägga en röst för detta album att hamna i toppen i nyhetsbrevet, vet att det är låtar som hamnar där, men jag lägger ändå en röst på detta 🙂

Hej Anders!

Askul att du tagit dig tid att ladda och lyssna och ändå gillar det ;-).

Cool idé med nyhetsbrevet, vem ska man ligga med för att hamna där :-D?

Olsberg kanske...? 😆

När alla säger så där så måste jag ju bara ladda ner o lyssna! 😄

Olsberg....

Hmm... nä, så desperat är jag nog inte när jag tänker efter... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Ursäkta min långa frånvaro. Får inte så mycket gjort om jag bara hänger här hela dagarna har jag upptäckt, go figure :-D

Iaf, har nu släppt en webbversion (två faktiskt, olika bitrate) av mitt nysläppta förstaalbum.

Vid ev intresse så får man gärna ladda ned den från min hemsida www.chrismichols.com

Tack för ordet!

/Chris

Tack Chris,

Lysande album och lysande initiativ som jag hoppas ska ge dig den uppmärksamhet du förtjänar.

Ska givetvis förmedla detta till mina vänner också.

/Pär

Grymt Pär, du är en klippa!

Har lyssnat mycket på skivan nu och måste säga att det känns riktigt bra att lyssna på den.

Jag har sett att du har promotat skivan på några ställen på nätet. Det hade ju varit intressant för många här säkert att få en känsla för om detta är en framkomlig väg i framtiden för att få fler lyssnare. För det är väl det vi oftast vill, att kunna sprida vår musik till så många som möjligt? Det vimlar ju inte precis av fritt nedladdningsbara album av den här kalibern på nätet.

Som sagt, hade varit intressant att följa dina framgångar. Kan du redan nu säga om det har gett något?

/Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...