Jump to content
Annons

Ljudtekniker / Musikutbildning

Recommended Posts

Circulate (oregistrerad)
Postat

Hej!

Vill starta tråden med att säga att jag Inte letar efter en ljudteknik utbildning. Utan det jag skulle vilja veta är vad ni som går en utbildning inom ljudteknik etc. använder för böcker för att plugga?

Böckerna gör absolut inte allt i en sådan skola, men det hade varit skoj att kunna köpa hem ungefär samma böcker som musikskolor använder.

Annons
Postat
Hej!

Vill starta tråden med att säga att jag Inte letar efter en ljudteknik utbildning. Utan det jag skulle vilja veta är vad ni som går en utbildning inom ljudteknik etc. använder för böcker för att plugga?

Böckerna gör absolut inte allt i en sådan skola, men det hade varit skoj att kunna köpa hem ungefär samma böcker som musikskolor använder.

"Practical recording Techniques" används numera på musikhögskolan i Sthlm.

"Musikens ljudlära" av Johan Sundberg är också en bra grund för den blivande ljudteknikern.

Circulate (oregistrerad)
Postat
Hej!

"Practical recording Techniques" används numera på musikhögskolan i Sthlm.

"Musikens ljudlära" av Johan Sundberg är också en bra grund för den blivande ljudteknikern.

Tack!! 😕 verkligen skitbra!

Postat

Jag vill slå ett slag för Bobby Owsinskis böcker: "The mixing engineer's handbook" och "The recording engineer's handbook"

Dessa använder vi vid Musikproducentprogrammet i Växjö.

Postat

Vi har haft en hel del böcker och mycket annat material men de som bör nämnas är väl följande:

Sound Reinforcement Handbook (G. Davis/ R. Jones)

Master Handbook Of Acoustics (Everest)

5.1 Surround Sound - Up And Running (T. Holman)

Som nämnts är Sundbergs bok också mycket bra för att få koll på ljudläran/akustikkunskapen.

Postat

ska själv inhandla "Bob Katz - Mastering Audio"....

inte för att jag vet någon skola som använder den, men den skall tydligen vara bra! 😄

Circulate (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket allihopa! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.