Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena forumet. Presentationsdags för mig som ny hĂ€r? Trevlig ide 😏

SlÀngde precis ivÀg min första frÄga under "allmÀnt". LÀs och svara!

Och hur gör man en lÄng historia kort?

Som tonÄring pÄ 80-talet tillhörde jag hÄrdrocksfalangen. Lirade gitarr och vÀgrade lÀra mig nÄt om synthar. "...ingen kÀnsla..." ni vet. Allt som var mer digitaliserat Àn en Cry baby wahwah var inte vÀrt att skruva pÄ. Jag har ocksÄ pÄ nÄgot mÀrkligt sÀtt under alla Är lyckats undvika att fatta hur ett vanligt mixerbord funkar... tills nu dÄ...

Kan ju möjligen förklaras med min professionella bana inom elektonik/elmiljö/programmering/flygelektronik. Skomakarns barn ni vet. Tekniken pÄ jobbet och de akustiska instrumenten hemma.

Men men, tiden gĂ„r ju, och tvĂ€rsnittet mellan dĂ„tidens synthare och hĂ„rdrockare Ă€r ju numera fullstĂ€ndigt utsuddat (okokok sĂ€g emot mig dĂ„...). Och hĂ€r sitter jag översĂ„llad med nya digitala prylar och kan knappt slita mig... Skitkul 🙂

FÄr vÀl bara hoppas att jag fÄr ur mig nÄgra alster ocksÄ... och inte bara fastnar bland alla dessa tusentals pluggar/effekter/samplingar/PC-dilemman... FÄr inte glömma skalövningarna pÄ ibanezen heller:)

Vi hörs dÀrute!

/Bengan

Annons
Postat

VĂ€lkommen! 😏

Man kan enkelt konstatera att de flestas hĂ€rkomst Ă€r av vĂ€ldigt varierande art... för att mötas pĂ„ detta forum... 😏

Postat

Kul, jag var oxĂ„ hĂ„rdrockare med fett hĂ„r och fula klĂ€der pĂ„ 80-talet. Första halvan av det. Andra halvan var jag synthare med sockervatten i hĂ„ret och sönderrivna lakan kring anklarna. NitbĂ€ltet anvĂ€nde jag hela tiden. 🙂

VĂ€lkommen hit! 🙂

Postat

Jag blev hÄrdrÄkkare nÀr Iron Maiden slÀppte sitt album "666 the number of the beast"... men förstod aldrig vad som var sÄ bra med Human League..kanske var dÀrför man aldrig blev syntare pÄ riktigt?.

Öhmm..VĂ€lkommen hit Vallhagen

Postat
HiYa 😄

welcome.gif

samma hÀr...

fast 20 Ă„r tidigare 😆

Va?? Syntare 20 Ă„r tidigare 😄

NĂ€r upptĂ€ckte du dĂ„ HĂ„rdrocken.. 😄

😆

🙂

f'lÄt.. det blev sÄ inbjudande

Postat

Hej och vÀlkommen. HÀr blandas hÄrd och mjukvara kors och tvÀrs, precis som syntar och elguror. :rolleyes:

• 2 veckor senare...
Postat

Faktiskt inget fÀrskt... har ingen hemsida med lÀnkar o grejjer... Àr dessutom sÄpass ny i det hÀr sÄ jag har bara hederliga kassettkopior pÄ det jag gjort hemma Àn sÄ lÀnge... har alldeles nys skaffat snabb dator, första CD-brÀnnaren och bredband:)

MEN!!! Om mr Jazzman eller nÄgon annan Àr intresserad av hur det lÀt i Linköping för 20 Är sedan (ha överseende, jag var 17 bast:) ) sÄ klicka pÄ:

http://www.b-sound.com/lennys.htm

dÀr det ocksÄ finns en mer komplett story, som möjligen breddar bilden av mig/oss som "bara" hÄrdrockare...

..Återkommer med fĂ€rskare mp3-or!

mvh

Bengan

Postat

Hejhej!!!!!!!!!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.