Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har lÀst nÄnstans om nÄn softsynth eller liknade som man kan lÀsa in en sampling i och sedan analyserar synthen ljudet och bygger en egen kopia av det med synthen egen syntes..

NÄn som kÀnner till vad det Àr för synth/program/plugg som kan göra det?

Om det finns flera sĂ„ Ă€r det ingen nackdel 🙂

Redigerat av Tunnan och Moroten
Annons
Postat
Har lÀst nÄnstans om nÄn softsynth eller liknade som man kan lÀsa in en sampling i och sedan analyserar synthen ljudet och bygger en egen kopia av det med synthen egen syntes..

NÄn som kÀnner till vad det Àr för synth/program/plugg som kan göra det?

Om det finns flera sĂ„ Ă€r det ingen nackdel 🙂

lÄter rÀtt fegt... sÀmre att hitta pÄ nya ljud istÀllet för att hÀrma alla andra...

Postat

Om jag inte minns helt fel sÄ har jag för mig att Neuron frÄn Hartmann fungerar sÄ.... den ska finnas som soft-version numera.

Postat (redigerat)

tackar för tipsen =) tÀnkte testa med lite c64 och chiptune ljud och se vad som hÀnder..

lÄter rÀtt fegt... sÀmre att hitta pÄ nya ljud istÀllet för att hÀrma alla andra...
Ă€r man lat sĂ„ Ă€r man, Ă€r inte sĂ„ mycket för programmering och vrida pĂ„ rattar, men det Ă€r ju klart att det Ă€r trĂ„kigt att ha samma ljud som nĂ„gon annan, fast nĂ€r det gĂ€ller de ljuden jag Ă€r ute efter sĂ„ Ă€r det ju sĂ„ dom ska lĂ„ta, jag vill ha samma fast Ă€ndĂ„ inte 😕 Redigerat av Tunnan och Moroten
  • 2 veckor senare...
rekkit (oregistrerad)
Postat

Ă€r det inte additiv syntes ni pratar om?

Postat
Ă€r det inte additiv syntes ni pratar om?

"Cameleon 5000 is an additive synth, featuring resynthesis and sound morphing..."

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.