Jump to content
Annons

Balanserat/obalanserat ljud


beedee

Recommended Posts

Hej,

Hade tänkt köpa Apogee Duet och Genelec 8030A. Men hur fungerar det med ett kort som bara har obalanserade utgångar och en monitor som bara har balanserad ingång?

Mitt alternativ, billigare och inte lika övertygande när jag provlyssnade, är Yamaha HS80N. Gillade dom innan jag lyssnade på Genelec, men sen blev dom inte riktigt lika bra.

Tacksam för svar!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Hade tänkt köpa Apogee Duet och Genelec 8030A. Men hur fungerar det med ett kort som bara har obalanserade utgångar och en monitor som bara har balanserad ingång?

Mitt alternativ, billigare och inte lika övertygande när jag provlyssnade, är Yamaha HS80N. Gillade dom innan jag lyssnade på Genelec, men sen blev dom inte riktigt lika bra.

Tacksam för svar!

/Johan

Inga problem egentligen, men du tappar ju balanseringen. Under dåliga förhållanden kan du ju t.ex. få lite brus men med rimliga kabellängder och undvikande av andra strömkällor och likande så bruakr det vara ok.

De flesta produkter som har balanserad in/ut brukar acceptera en obalanserad också. Det går ju också att "modda" kabeln" så att du helt enkelt tar bort jorden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Hade tänkt köpa Apogee Duet och Genelec 8030A. Men hur fungerar det med ett kort som bara har obalanserade utgångar och en monitor som bara har balanserad ingång?

Mitt alternativ, billigare och inte lika övertygande när jag provlyssnade, är Yamaha HS80N. Gillade dom innan jag lyssnade på Genelec, men sen blev dom inte riktigt lika bra.

Tacksam för svar!

/Johan

Inga problem egentligen, men du tappar ju balanseringen. Under dåliga förhållanden kan du ju t.ex. få lite brus men med rimliga kabellängder och undvikande av andra strömkällor och likande så bruakr det vara ok.

De flesta produkter som har balanserad in/ut brukar acceptera en obalanserad också. Det går ju också att "modda" kabeln" så att du helt enkelt tar bort jorden.

Bra, ville bara vara säker på att det fungerar. Kommer ha kablar på mindre än två meter och har egentligen inget som kan störa.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...