Jump to content
Annons

Schysst metal gura


Ekwall77

Recommended Posts

Hola.

Päronen skall åka till USA om ett tag. De har fått i uppdrag att köpa med en ny gura till mig. Tänkte be om lite köpråd och idéer.

Min stil är lite blandat från "mellan period" metallica (puppets, black album), POD till slipknot. Ska koncentrera mig på lead guitar nu hade jag tänkt.

Provade en LTD modell jag inte minns vilken det var för någon månad sedan och gillade ljudet. Dock så är jag lite trött på svajarm och floyd rose stall. Har svårt med palm mute med det stallet (har ett sådant stall på min Ibanez som jag för övrigt aldrig spelar med på grund utav detta). Och då jag ska inrikta mig på mer lead utan svajande så vill jag gärna ha en utan.

Har efter sökande på internet fått upp ögonen för en ESP Truckster. Kan det vara något att bita i? Gillar väl inte att det är en Hetfield signatur modell, men låter den gött så kan man ju strunta i det 😎

Någon som har erfarenhet av en truckster? Är inte många affärer som har sådana i lager direkt i Skåne där jag bor. Mejlat ett par butiker och väntar på svar ifall de har sådana inne för provspelning.

Vore tacksam för synpunker och även tips på andra modeller. Gärna schyssta modeller utav ESP eller LTD.

Tack på förhand // Ekwall

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har själv en ESP USA Eclipse I CTM, VB Vintage Black från musikbörsen och den sjunger fint. Spelar hårdrock och metal. Jag var också lite dålig på att hålla stämningen på min andra gitarr med svaj, så det blev denna med fast stall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle absolut kolla in några USA-tillverkade deans också, vet dock inte om dessa har EMG men jag tycker att en USA Dean Cadillac var skönare att spela än en ESP EC. När det är så mycket pengar som det rör sig om som för en USA gitarr så tycker jag du ska provspela varenda usa modell musikaffärerna har så du verkligen blir nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

raso (oregistrerad)

En med EMG pickups är att rekomendera. Själv faller jag för gitarrer som det står Ibanez på 😄

ps. Mick i slipknot har Ibanez

Link to comment
Dela på andra sajter

Hola.

Päronen skall åka till USA om ett tag. De har fått i uppdrag att köpa med en ny gura till mig. Tänkte be om lite köpråd och idéer.

Min stil är lite blandat från "mellan period" metallica (puppets, black album), POD till slipknot. Ska koncentrera mig på lead guitar nu hade jag tänkt.

Provade en LTD modell jag inte minns vilken det var för någon månad sedan och gillade ljudet. Dock så är jag lite trött på svajarm och floyd rose stall. Har svårt med palm mute med det stallet (har ett sådant stall på min Ibanez som jag för övrigt aldrig spelar med på grund utav detta). Och då jag ska inrikta mig på mer lead utan svajande så vill jag gärna ha en utan.

Har efter sökande på internet fått upp ögonen för en ESP Truckster. Kan det vara något att bita i? Gillar väl inte att det är en Hetfield signatur modell, men låter den gött så kan man ju strunta i det 😄

Någon som har erfarenhet av en truckster? Är inte många affärer som har sådana i lager direkt i Skåne där jag bor. Mejlat ett par butiker och väntar på svar ifall de har sådana inne för provspelning.

Vore tacksam för synpunker och även tips på andra modeller. Gärna schyssta modeller utav ESP eller LTD.

Tack på förhand // Ekwall

den här peavey gitarren är nog helt ok hade själv en vandenberg signature en gång i tiden.

Peaveygitarr

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en Gibson Les Paul Standard eller Custom så lär du inte bli besviken. Gillar du inte soundet är de bara att köpa ett par EMG mickar...

Hädning! Inte ska man väl skaffa emg-mickar till en Gibson LP heller 🙂😛

Nämen annars var det ett bra förslag, Gibson Les Paul funkar till allt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...