Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan.

Ganska enkel fråga för den som vet (alla frågor är ju enkla för den som vet, men i synnerhet en JA-och-Nä-fråga som denna).

Kan jag inte köra mina gamla pluggar (waves ssl, vintage warmer, kjaerhus golden) i steinbergs cubase 64bit? Cubase egna VST3-pluggar är de enda jag kommer åt.. Jag vet att jag kan ladda ner någon sorts patch/update från mitt waveskonto. Gör det susen?

Min 32bits-version 4.1.2 funkar såklart strålande, även om det är retsamt som tusan att alla mina pluggar verkar lägga sig i "Old Plugins/effects" oavsett vilken vst-mapp jag stoppar dom i.

Vänligast

V

Annons
Postat

Verkar som att VST Bridge inte fungerar. Den ska fungera som en kedjelänk mellan 64-bitars Cubase/Nuendo och 32-bitars VST-pluggar, lite som ett "kompabilitetsläge"...

Så visst ska det fungera att använda dina pluggar!

Själv har jag inte provat x64 med Windows. Har du kollat med MI7?

Postat
Verkar som att VST Bridge inte fungerar. Den ska fungera som en kedjelänk mellan 64-bitars Cubase/Nuendo och 32-bitars VST-pluggar, lite som ett "kompabilitetsläge"...

Danke schön.

VST Bridge alltså.. Kan man felsöka den där på något smidigt sätt?

MI7 och steinberg ger INGEN, och jag menar INGEN, support till CB på 64bitar då detta formellt fortfarande inte stöds. Helt värdelöst. Moderatorer på Cubaseforum/Steinbergforum låser och stänger till och med ned trådar där användarna tillsammans söker och presenterar lösningar på eventuella problem med x64 utan företagets "expertis". 😄

Nåväl, söker hjälp och råd angående min x64 VST Bridge här på forumet.

Postat

Danke schön.

VST Bridge alltså.. Kan man felsöka den där på något smidigt sätt?

MI7 och steinberg ger INGEN, och jag menar INGEN, support till CB på 64bitar då detta formellt fortfarande inte stöds. Helt värdelöst. Moderatorer på Cubaseforum/Steinbergforum låser och stänger till och med ned trådar där användarna tillsammans söker och presenterar lösningar på eventuella problem med x64 utan företagets "expertis". 😄

Nåväl, söker hjälp och råd angående min x64 VST Bridge här på forumet.

Har du registrerat ditt exemplar, så är det annars bara att slå en signal till supprotkillarna på MI7, så får du hjälp. De brukar reda ut det mesta där. 😛

Postat

Har du registrerat ditt exemplar, så är det annars bara att slå en signal till supprotkillarna på MI7, så får du hjälp. De brukar reda ut det mesta där. 😛

Jo, visst har jag det, vilket jag nästan ångrar då min dongle började klydda för ett tag sedan. Men det är löst nu.

Slöfockarna på MI7 har bara telefontid fram tills kl 17 om dagarna. Men som jag skrev överst har de i alla fall inte hittills varit hjälpsamma beträffande CB x64 + Win Xp x64. Tvärtom.

Men det är ju absolut alldeles förträffligt om de nu helt plötsligt har vänt och blivit serviceinriktade som många andra företag i branschen.

Söker alltså fortsatt en lösning på min trasiga (?) VST Bridge..

/

V

Postat

Nope!

Här har vi steinbergs svarta lista på pluggar som inte fungerar med CB x64 saxad från http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.p...amp;highlight=:

"

Cubase 64 bit doesn't start with these in the VST plugins folder:

Altiverb

Cubase 64 starts with these in the VST plugin folder but crashes when these plugins are loaded into a project:

VSL Vienna Instruments (notice that the Vienna Ensemble works as it should as it is a native 64 bit)

FX Teleported plugins

GUI gets stuck (the plugin loads but the window doesn't open but only a small portion of the border appears):

USB Sounds X-Treme FX

Spectrasonics Trilogy

(Isn't Spectrasonics Trilogy plugin made by USB Sounds?)

The plugin produces an error message when loading into a project:

Elemental Audio Eqium

Elemental Audio Neodynium

Elemental Audio Inspector XL

"Cannot open editor window.

An unknown error has occurred."

Cubase 64 doesn't show these plugins in the popup menu even if the 32 bit version does (also not listed in plugin information):

Kjaerhus Audio plugins

Voxengo plugins

Waves SSL "

Alla mina tre favoriter är alltså inte att räkna med... HELT J**LA VÄRDELÖST!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.