Jump to content
Annons

Cool Edit...


VacUm

Recommended Posts

Satt en gÄng i tiden och provade Cool Edit (minns inte vilken version alls) och hittade en funktion dÀr man grafiskt kunde Àndra time/pitch-förhÄllanden genom att rita ut diverse kurvor. Fick till en rad med urtuffa loopar som jag sedan anvÀnde flitigt i olika projekt. Nu skulle lite sÄdana ljud passa sÄ otroligt vÀl in i en lÄt jag sitter och pysslar med, men fÄr inte fatt i nÄn version av Cool Edit som har funktionen!!! Har laddat hem demoversioner av Cool Edit 96 och Cool Edit 2000 men dÀr fanns bara nÄgon trÄkig icke-grafisk variant som inte alls va lika intuitiv och rolig att leka med som den grafiska var. Det var skitlÀngesen jag satt och meckade, sÄ det Àr en gammal version jag Àr ute efter, men VILKEN!??

HJÄLP!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Adobe Audition heter den nya Cool edit. Den senaste versionen har 3 olika former av pitch och alla har grafisk förklaring.

Den senaste versionen heter Adobe Audition 1,5

Man kan dra splines över en markerad del ljud och sÄ pitchas ljudet sÄ som splinesen Àr ritade? Det sura Àr vÀl att man knappast tankar hem en demoversion av programmet nuförtiden och kan spara?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fanns det inte en version som hette Cool Edit Pro och som kom efter Cool Edit 96?

jaa.. NU ringer det en klocka!! Finns det som demoversion??

Nej, jag tror inte det. Men det kanske har löst sig vid detta laget........ 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...