Jump to content
Annons

Pro tools LE + Tidskod?


Wonkah

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns något sätt att få Pro Tools LE

att skriva in tidskod från en extern tidskodsgenerator vid inspelning.

Jag använder PC.

Generatorn jag har är kopplad till 2 tidskodskort (pci),

en som sitter i filmburken och en som sitter i ljudburken.

Finns det något sätt att få PT LE att bränna in tidskod redan vid inspelning?

Är tacksam för all eventuell hjälp!

Redigerat av Wonkah
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag är inte helt 100% säker på om det är det du vill, men i DV toolkit 2 kan man synka externa video enheter med LE.

om jag inte inns helt fel de flesta finesser finns dock via quicktime och funkar i mac miljö.

vad är det annars som behövs tídskodas vid inspelningen, räcker inte med att jobba med offset i efterhand?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det annars som behövs tídskodas vid inspelningen, räcker inte med att jobba med offset i efterhand?

Sjukt drygt att sitta och eftersynca flera 100 lines. Dessutom ska det levereras med tidskod så det smidigaste vore om det gjordes redan vid inspelning.

Var kan man få tag på DV toolkit?

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså, jag tror jag fattar vad du menar, men du inte vad jag skriver... det kan bero på min italienska/svenska 🙂

dv toolkit är svaretför dig. du hittar det på alla musikaffärer, och mera att läsa om det finns på digidesign hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Tanke:

Prova om du inte kan spela in "ljudet" av timecode på en kanal. Det var så man gjorde förr med bandspelare och jag tror att många redigeringsprogram klarar av att tolka det. Då kopplar du väl in generatorn på en linjeingång.

// gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...