Wonkah Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 (edited) Hej! Jag undrar om det finns något sätt att få Pro Tools LE att skriva in tidskod från en extern tidskodsgenerator vid inspelning. Jag använder PC. Generatorn jag har är kopplad till 2 tidskodskort (pci), en som sitter i filmburken och en som sitter i ljudburken. Finns det något sätt att få PT LE att bränna in tidskod redan vid inspelning? Är tacksam för all eventuell hjälp! Edited March 18, 2008 by Wonkah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gilbert Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Tror man måste köpa till den funktionen men någon PT-användare kan säkert svara mer exakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagor Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 jag är inte helt 100% säker på om det är det du vill, men i DV toolkit 2 kan man synka externa video enheter med LE. om jag inte inns helt fel de flesta finesser finns dock via quicktime och funkar i mac miljö. vad är det annars som behövs tídskodas vid inspelningen, räcker inte med att jobba med offset i efterhand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wonkah Posted March 19, 2008 Author Share Posted March 19, 2008 vad är det annars som behövs tídskodas vid inspelningen, räcker inte med att jobba med offset i efterhand? Sjukt drygt att sitta och eftersynca flera 100 lines. Dessutom ska det levereras med tidskod så det smidigaste vore om det gjordes redan vid inspelning. Var kan man få tag på DV toolkit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagor Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 alltså, jag tror jag fattar vad du menar, men du inte vad jag skriver... det kan bero på min italienska/svenska 🙂 dv toolkit är svaretför dig. du hittar det på alla musikaffärer, och mera att läsa om det finns på digidesign hemsida Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobbabö Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Hej, jag har ett DV-toolkit här billigt! http://www.tradera.com/DV-Toolkit2-lisens-med-Digitranslator-iLok-mm-for-ProTools-auktion_301973_127002781 Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombonisten Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Tanke: Prova om du inte kan spela in "ljudet" av timecode på en kanal. Det var så man gjorde förr med bandspelare och jag tror att många redigeringsprogram klarar av att tolka det. Då kopplar du väl in generatorn på en linjeingång. // gunnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts