Jump to content
Annons

Sämsta playbackframträdandet?


BoJoel

Recommended Posts

Ibland slås man av hur oproffisionellt erfarna artister framstår. Playback är ju till för att vi lyssnare skall få en så skön resa som möjligt med bästa möjliga ljud och framförande, men hur bra är det när sången låter perfekt trots att artisten glömmer bort att sjunga i micken.

I går kväll på Lets Dance blev jag grymt påmind om hur illa det kan bli när Eros ramazotti framförde sin superhit Pubis la casa ;-). Han sjöng stundom mer utanför än i micken, speciellt i slutet av låten. Att en så erfaren artist gör ett sånt fatalt misstag tycker jag gör honom till en god kanditat för sämsta playbackframförande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ibland slås man av hur oproffisionellt erfarna artister framstår. Playback är ju till för att vi lyssnare skall få en så skön resa som möjligt med bästa möjliga ljud och framförande, men hur bra är det när sången låter perfekt trots att artisten glömmer bort att sjunga i micken.

I går kväll på Lets Dance blev jag grymt påmind om hur illa det kan bli när Eros ramazotti framförde sin superhit Pubis la casa ;-). Han sjöng stundom mer utanför än i micken, speciellt i slutet av låten. Att en så erfaren artist gör ett sånt fatalt misstag tycker jag gör honom till en god kanditat för sämsta playbackframförande.

Då jag anser att ett playbackframträdande är så oproffesionellt som det kan bli så är det svårt att välja ut nån speciell som den sämsta, alla jag har sett har varit ungefär lika värdelösa.

Men jag måste erkänna att jag har inte sett något playbackframträdande som stämmer in på din beskrivning från Let's Dance, de jag har sett där har iallafall sångaren försökt att få det att se ut som han/hon sjunger live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Crashdïets framträdande på Okejdagen på Grönan är väl lite roligt iaf, haha..

Iofs är det singback, men jag tycker ändå det är lite skoj att titta på.

Basisten och gitarristen byter instrument på andra låten och gör en

liten ploj-grej av det hela. Ganska soft

gjort av dem, dom är sköna grabbar faktiskt. 😕

Video finns att kika på (3:21 byter de instrument)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
den bästa playback jag sett:

🥰

Ha, ha, grabbarna har ju humor.

Eftersom dom gör det medvetet blir det kul istället för pinsamt och dåligt. Det är nästan ännu roligare att se när erfarna artister försöker få det att se äkta ut men inte lyckas.

Redigerat av BoJoel
Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland slås man av hur oproffisionellt erfarna artister framstår. Playback är ju till för att vi lyssnare skall få en så skön resa som möjligt med bästa möjliga ljud och framförande, men hur bra är det när sången låter perfekt trots att artisten glömmer bort att sjunga i micken.

I går kväll på Lets Dance blev jag grymt påmind om hur illa det kan bli när Eros ramazotti framförde sin superhit Pubis la casa ;-). Han sjöng stundom mer utanför än i micken, speciellt i slutet av låten. Att en så erfaren artist gör ett sånt fatalt misstag tycker jag gör honom till en god kanditat för sämsta playbackframförande.

Jag och min flickvän roade oss gott åt hans framträdande, och jag ställde upprepade gånger frågan om han själv inte alls tänkte på att han sjöng utanför micken efter att ha gjort det typ 10 gånger? 🥰

Annars skulle jag vilja nämna en spelning med svenska bandet LOK i tv. Sångaren röjde så mycket att han famlade bort mickstativet, för att sedan fort som attan försöka dra det till sig när en ny vers började. Humor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nåt ungdomsprogram på svt för en massa år sen. Där var det ett rockband som inte direkt gillade att köra playback så mitt i låten "frös" de och stod still i typ en halvminut och sen fortsatte de spela. Tyckte det såg kul ut 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk er följande scenario:

Ett gäng kostymklädda artister står inne i ett slakthus. De sjunger en låt om oralsex. Runt omkring dem dansar ett tjugotal små barn iklädda vita slaktarrockar och tillhörande mössor. En vuxen kvinna i barnslig prinsessklänning står och ser på. Hon ler. När bandets sångare sjunger att "han vill ha sin tunga där" studsar de glada tioåringarna lyckligt upp och ned mellan de kliniska väggarna och köttkrokarna.

Jepp, det var Kent som framförde Kräm på barnprogrammet Soffipropp för ett antal år sedan. Att det sedan var playback gick liksom helt förbi mig av någon konstig anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland slås man av hur oproffisionellt erfarna artister framstår. Playback är ju till för att vi lyssnare skall få en så skön resa som möjligt med bästa möjliga ljud och framförande, men hur bra är det när sången låter perfekt trots att artisten glömmer bort att sjunga i micken.

I går kväll på Lets Dance blev jag grymt påmind om hur illa det kan bli när Eros ramazotti framförde sin superhit Pubis la casa ;-). Han sjöng stundom mer utanför än i micken, speciellt i slutet av låten. Att en så erfaren artist gör ett sånt fatalt misstag tycker jag gör honom till en god kanditat för sämsta playbackframförande.

Jag och min flickvän roade oss gott åt hans framträdande, och jag ställde upprepade gånger frågan om han själv inte alls tänkte på att han sjöng utanför micken efter att ha gjort det typ 10 gånger? 🙂

Annars skulle jag vilja nämna en spelning med svenska bandet LOK i tv. Sångaren röjde så mycket att han famlade bort mickstativet, för att sedan fort som attan försöka dra det till sig när en ny vers började. Humor.

LOK står när de andra faller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...