Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har problem med att toner hänger sig i Reason 4. Kör Macbook med 2 gig ram, två enkla Keyboards typ M-Audio, EMU interface 2x2.

Det har inträffat på båda klaviaturen dock inte samtidigt, så jag tror inte felet ligger där. Det verkar heller inte bero på sustainpedalen då det hängt sig när den inte var inkopplad.

Någon som har en idé? Kan det bero på USB-porten, buffer sizen eller note-off? Please help! 🙂

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Jag vet inte hur det är med Reason 4 men jag hade samma problem med NI B4 på min laptop. Lösningen var att bara använda en processorkärna. Har dock som sagt inte hunnit prova Reason 4 på någon dual core-maskin än.

Mollin (oregistrerad)
Postat
Jag vet inte hur det är med Reason 4 men jag hade samma problem med NI B4 på min laptop. Lösningen var att bara använda en processorkärna. Har dock som sagt inte hunnit prova Reason 4 på någon dual core-maskin än.

Att det beror på Dual Core tror jag inte, jag kör själv med en Intel Core 2 Duo 2.4GHz. Inga problem överhuvudtaget. 😉

Jag har problem med att toner hänger sig i Reason 4. Kör Macbook med 2 gig ram, två enkla Keyboards typ M-Audio, EMU interface 2x2.

Det kan inte vara drivrutin problem? 😄 Känner igen problemet men kan dock inte riktigt komma på vad som är felet. Har du valt rätt inställningar för MIDI keyboard etc. ?

Postat

Förstår jag rätt; det har inträffat med två helt skilda keyboards men bägge var kopplade till ditt E-mu Xmidi 2x2?

Dvs vi kan utesluta fel i klaviatur men inte i midi-interfacets drivrutin.

Det låter som någon Note Off-sörja fast jag inte råkat ut för problemet själv.

Postat
Förstår jag rätt; det har inträffat med två helt skilda keyboards men bägge var kopplade till ditt E-mu Xmidi 2x2?

Dvs vi kan utesluta fel i klaviatur men inte i midi-interfacets drivrutin.

Det låter som någon Note Off-sörja fast jag inte råkat ut för problemet själv.

Precis, båda kopplade till EMU:n. Funkar hur fint som helst i övrigt men problemet har en benägenhet att dyka upp vid gig, när det verkligen inte får dyka upp. 😄

Ska undersöka det här med drivrutinerna. För det var nog när interfacet kom in i bilden som detta uppkom. Finns det några Note off inställningar eller dylikt inne i Reason som kan vara värt att kolla upp? Har inte hittat nåt.

Tack för hjälpen förresten!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.