Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag hade tidigare alla mina VST's på D: och laddade många av dem (så som EWQL-instrument) genom Kontakt 2. Jag installerade sedan om windows för länge sedan och då bytte disken namn till E:, sen dess har jag installerat saker på E: så att jag inte kan byta tillbaka namnet på enheten till D: utan att problem uppstår.

Mitt problem är att när jag försöker ladda gamla projekt i cubase som använder Kontakt 2 vilken pekar på instrument på D: så kommer det upp en ruta där det står "Vi hittar inte instrumenten, berätta var de finns någonstans". Så då pekar jag på den plats på E: där instrumenten finns och trycker på OK. Det som händer sen är att det kommer upp en ruta där det står något i stil med "searching for samples" (kanske) och en blå grej åker (för att visa att den laddar) men det slutar aldrig. Den står bara så i all evighet. Det här är väldigt jobbigt för jag kan inte öppna några av alla mina gamla projekt längre.

Någon som har någon lösning på det här?

Tack!

/Daniel

Annons
Postat

Tjena,

det är nog nåt Native Instrument borde kunna hjälpa dig med. Har inte själv kört Kontakt så mycket men det låter inte som att du gör något fel i varje fall och det är inget Cubaseproblem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.