Jump to content
Annons

Gitarrljud i Reason 4.0

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej,

Jag undrar om ni vet om någon refill/audiosamples där det finns gitarrljud? (helst gratis). Jag har blivit trött på dom ljuden som medföljer Sounbank .. jag vill helst inte behöva lägga in alla ljudfilerna i en NN-XT eftersom jag inte riktigt vet hur man gör osv, men är det en grej som ger bättre resultat så får jag vell helt enkelt lära mig 😎

Söker gitarrljud till Ambient/Electronica/Indie musik, så inga heavy-metal grejer här tack! 😛 jag har velat få tag på gitarrljud där man hör att personen som spelar drar med sina fingrar på strängarna, det låter så verkligt med det (alltså när personen spelar som sagt).

Det vore guld värt om ni kunde hjälpa mig med detta!! Tack!

Redigerat av Mollin
Annons
Mollin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

EDIT; Assar hade hunnit skriva svaret på min kommande fråga innan jag ens hade hunnit skriva klart den!

Snacka om snabba ryck! ^^ Tack assar!!

Redigerat av Mollin
Postat

Jag älskar Yellow Tools Pure Guitars (som inte går att köpa längre).

Leta efter den som AKAI-platta och konvertera med Reload.

Mollin (oregistrerad)
Postat
Jag älskar Yellow Tools Pure Guitars (som inte går att köpa längre).

Leta efter den som AKAI-platta och konvertera med Reload.

Tack för tipset! ska leta efter den imorgon. 😲

Mollin (oregistrerad)
Postat

Är det någon annan som vet hur man kan få tag på gitarrljud där det låter när personen drar på strängarna? 😑 Hittade föressten Les Paul Standard soundfont! suveränt!!

Mollin (oregistrerad)
Postat

Jag vet att det finns en patch i Reason Soundbank där det på ena sidan utav klaviaturet är just ljud med "strängdrag". Kan man kanske blanda dessa? Eventuellt lägga till lite EQ, Scream 4 (för att få till det där distade) och sånt gotte.

Eftersom jag ska använda mestadels elgitarrer så är det kanske inte så coolt om det hörs att det är ljud från en akustisk gitarr. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.