Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på att skaffa Addictive Drums (AD) till mitt Cubase SE, och undrar om min dator kommer att palla det.

Minikraven för AD kanske uppfylls, men man öppnar väl AD i Cubase och då är det två rätt stora program igång =?

2GB Ram

250GB Diskutrymme

1.8GB Sempron Processor

What are the odds? 😄

Annons
Postat

Alltså, AD tar ganska så lite resurskrav, det tror jag till och med tar mindre än EZDrummer, som ju är erkänt resurssnålt. Det är om du använder program som Drumkit From Hell Superior som det brukar bli problem...

Så kör på. 😄

Postat

Fast i och för sig 2Ghz processor står det som systemkrav, och jag ligger och laggar på 1.8Ghz...

Kan man använda AD fristående och spara ljudfiler (.wav), som jag sedan kan öppna i Cubase?

Postat
Fast i och för sig 2Ghz processor står det som systemkrav, och jag ligger och laggar på 1.8Ghz...

Kan man använda AD fristående och spara ljudfiler (.wav), som jag sedan kan öppna i Cubase?

Nä, för närvarande finns ingen stand-alone-version av Addictive Drums. Jag föreslår att du laddar hem demot och testar. I demoversionen ingår inte alla trummor, så det är klart att det kommer dra lite mer kraft om du slänger på en massa pukor och cymbaler i fullversionen. Men flyter demot på bra så lär fullversionen funka bra också.

Postat

jag har 1,8 ghz. (AMD 64) och demot funkar iaf galant för mig. Även med en del pluggar osv. Så det är nog inga problem. Och jag har bara 1gb ram också 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.