Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo!

Funderar på att köpa ett par av reFX's mjukvarusynthar. Har lekt med fulversioner av Nexus och Vanguard tidigare, tycker att de kombinerar bröd och smör med ett saftigt pålägg. Saknar talang när det kommer till gitarr så det känns som om Slayer kunde vara ett fint komplement.

Jag har två frågeställningar,

1. Har någon testat Slayer eller Slayer II? Är det nåt att ha?

2. På reFX sida kunde man välja vilken valuta man skulle betala med, jag kollade lite på en valutaomvandlarsida och märkte att jag kunde spara runt 400 kr om jag beställde i US dollar istället för SEK, är det möjligt att göra så eller kommer det en massa pålägg för att jag väljer en annan valuta än den som är aktuell i det landet jag beställer ifrån?

Tacksam för svar.

Mvh

/ F

Annons
Postat

Tror inte det har med det att göra, reFX ligger ju i Tyskland och det kan väl inte vara billigare att skeppa till USA än till lilla Schweden? Plus att det skiljde ganska mycket mellan olika valutor, när jag kollade pris i brittiska pund vart det typ 400 kr dyrare istället..

• 1 månad senare...
Postat
Någon som testat Slayer eller Slayer II?

Jag har testat 1an, finns med i fl med halvtaskiga presets och jag har ingen aning om hur man programmerar en sån plugin 😑 men den duger väll ☺️

raso (oregistrerad)
Postat

Jag har 2:an. Det är kul att leka med och vissa av ljuden, framför allt clean, funkar. Jag skulle istället rekomendera Virtual Guitarist

Postat
Någon som testat Slayer eller Slayer II?

Jag har provkört dem bägge två. Som rena Gitarrsyntar är de som de flesta gitarrsyntar; värdelösa. Gitarr är väl ett av instrumenten som inte går att mjukvaruifuiera utan någon form av ny teknologi.

Så mycket sagt så tycker jag att som effektsynt så är den faktiskt riktigt bra. När man letar efter den där "plucked Strings" effekten (ursäkta anglofilieringen) så låter den mycket bättre än de flesta inom genren. De rejält distade gitarrljuden är kul som effekter och stämmningsförhöjare. Tänk t e x effekten i Jackson five.s "Can you feel it". På slutet så kommer en gitarr in och smackar dit tre ackord. Så låter det ungefär. Riktigt Gitarr? Nej nej kommer aldrig på fråga. 🙂

• 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.