Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

*Edit

BestÀmmer mig för skriva om trÄden lite

Budgeten Àr ganska mycket, runt 16.000 funkar

Jag har kollat igenom trÄdar som ni tipsade om men ingen Àr just anpassad efter mina önskemÄl och eftersom jag inte kan se vilken hÄrdvara som passar varandra har jag svÄrt att lÀgga till "extra" delar sjÀlv pÄ en redan byggd dator frÄn nÄgon annans trÄd. Eftersom jag inte vet vilka delar som helt enkelt gÄr ihop.

Det skulle vara super om nĂ„gon kunde hjĂ€lpa mig lite mer specifikt med delar. Vore galet tacksam! 🙂

HÀr Àr gamla inlÀgget sÄ du vet lite mer vad jag söker:

Hej alla 🙂

Jag inser att det finns massor av "hej jag vill ha hjÀlp med nytt köp" och Àr hÀr yttligare Ànnu fast med mer ingÄende frÄgor. Jag hoppas nÄgon med lite tid över kan hjÀlpa mig!

Vad jag söker Àr detta:

En dator (PC helst) som klarar av ljudinspelning (Jag kör gitarr och sjunger, Àven ett elektroniskt piano finns till hands). Grunden i denna dator ska alltsÄ vara för ljud inspelning och mixing men!

Jag hÄller Àven pÄ med film, den ska kunna hantera redigering samt rendering hyfsat bra. Men efter lite research sÄ tror jag att musik samt film kompleterar varandra ganska bra, de behöver i princip samma saker (mycket ram etc)

Även vill jag kanske dra igĂ„ng nĂ„got spel, dĂ€rmed Ă€r grafikkortet lite viktigare Ă€n i vanliga fall. SĂ„ för att förkora det hela söker jag en dator som klarar av dessa moment (Prioritets listat)

1. Hantering av musikinspelning för gitarr, mic och piano.

2. Film redigering

3. Spel

Min vĂ€n sĂ€ger att det Ă€r bĂ€st att köpa en redan byggd dator för experter har fixat ihop det sĂ„ det krĂ„nglar mindre. Just nu sitter jag pĂ„ en egenbyggd och det har utan tvekan krĂ„nglat mycket mer Ă€n min förra Dell. Jag vet dock att priset kan dras ner tillrĂ€ckligt mycket pĂ„ hemmabygge för att det ska vara vĂ€rt. Tack för eran tid! hoppas pĂ„ svar 🙂

*Edit

Även tips pĂ„ mikrofoner söker jag! har aldrig köpt en riktigt mikrofon Ă€nnu och det Ă€r verkligen dags för det.

Redigerat av SpiritWolf
Annons
Postat (redigerat)
Hej alla 🙂

Jag inser att det finns massor av "hej jag vill ha hjÀlp med nytt köp" och Àr hÀr yttligare Ànnu fast med mer ingÄende frÄgor. Jag hoppas nÄgon med lite tid över kan hjÀlpa mig!

Vad jag söker Àr detta:

En dator (PC helst) som klarar av ljudinspelning (Jag kör gitarr och sjunger, Àven ett elektroniskt piano finns till hands). Grunden i denna dator ska alltsÄ vara för ljud inspelning och mixing men!

Jag hÄller Àven pÄ med film, den ska kunna hantera redigering samt rendering hyfsat bra. Men efter lite research sÄ tror jag att musik samt film kompleterar varandra ganska bra, de behöver i princip samma saker (mycket ram etc)

Även vill jag kanske dra igĂ„ng nĂ„got spel, dĂ€rmed Ă€r grafikkortet lite viktigare Ă€n i vanliga fall. SĂ„ för att förkora det hela söker jag en dator som klarar av dessa moment (Prioritets listat)

1. Hantering av musikinspelning för gitarr, mic och piano.

2. Film redigering

3. Spel

Budgeten lĂ€gger jag för nuvarande runt 10-13.000. Min vĂ€n sĂ€ger att det Ă€r bĂ€st att köpa en redan byggd dator för experter har fixat ihop det sĂ„ det krĂ„nglar mindre. Just nu sitter jag pĂ„ en egenbyggd och det har utan tvekan krĂ„nglat mycket mer Ă€n min förra Dell. Jag vet dock att priset kan dras ner tillrĂ€ckligt mycket pĂ„ hemmabygge för att det ska vara vĂ€rt. Tack för eran tid! hoppas pĂ„ svar 🙂

*Edit

Även tips pĂ„ mikrofoner söker jag! har aldrig köpt en riktigt mikrofon Ă€nnu och det Ă€r verkligen dags för det.

Kolla trÄdarna om att bygga pc för musikbruk och sedan placera in ett spel grafikkort burken. That will do the trick.

En egen ihopbyggd dator behöver inte krÄngla mer Àn en dell eller frost you name it. Allt beror pÄ hur noga man kollat kompatibiliteten mellan delarna man köper. Sen en sak som mÄnga glömmer i hemmma byggen Àr betydelsen av ett bra nÀtaggregat, ett corsair pÄ 600w Àr bÄde tyst och ger stabil strömförsörjning.

NÀr det gÀller mikrofoner, vÀldigt subjektiv avdelning, tycker personligen adk vienna Àr en bra kondensator mikrofon för pengarna som första mikrofon runt 1600 kr, den rÀcker ett tag.

Redigerat av Apep
Postat

NÀr det gÀller mikrofoner, vÀldigt subjektiv avdelning, tycker personligen adk vienna Àr en bra kondensator mikrofon för pengarna som första mikrofon runt 1600 kr, den rÀcker ett tag.

http://www.emusic.se/default.asp?do=&t...&info=11571

Kondensatormikrofon. En sÄdan har jag och den fungerar perfekt till sÄng. 977:- pÄ emusic.se

Postat

Tycker du absolut skall testa Ä bygga en ny, köp inte det billigaste delarna du kan hitta bara - kvalitet kostar !!

Det Ă€r lĂ€ttare att stöta pĂ„ dĂ„liga datoranvĂ€ndare Ă€n dĂ„liga datorer, vilket leder till krĂ„ngel i slutĂ€ndan 🙂

Postat

Tackar för svar! 🙂

Ni rekommenderar bygga en ny och skumma igenom trÄdar som redan finns. NÄgon speciell trÄd ni vill utmÀrka eller Àr det bara att köra pÄ mÄfÄ? börjar med att snoka runt lite.

Postat (redigerat)
Tackar för svar! 😠

Ni rekommenderar bygga en ny och skumma igenom trÄdar som redan finns. NÄgon speciell trÄd ni vill utmÀrka eller Àr det bara att köra pÄ mÄfÄ? börjar med att snoka runt lite.

Du kan ju kika in dessa om du inte gjort det: 🙁 DĂ€r hittar du sĂ€kert nĂ„got nyttigt.

Max 13 000kr för PC

Nytt datorpaket. Synpunkter tack;)

Nybygge av dator + vista/xp

Musikdatorbyggade-hjÀlp , Feedback pÄ spec. och ljudkortstips

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.