Jump to content
Annons

Local Band Community


soda_jam

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Du får gärna förklara för mig varför man skulle vilja vara omnämnd på din hemsida?

Svårt att se poängen.

Vet inte om andra håller med mig, men alla nya hobbymanagers på internet börjar göra mig lite smått irriterad. Varför tror folk att man vill vara listad tillsammans med 72 andra korpen-band?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om andra håller med mig, men alla nya hobbymanagers på internet börjar göra mig lite smått irriterad. Varför tror folk att man vill vara listad tillsammans med 72 andra korpen-band?

Nej, jag håller inte med dig. Jag skulle förvisso inte registrera mig på sådana sidor, men har svårt att begripa varför man irriterar sig på det och då dessutom känner att man måste delge resten av världen sina magsura åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...men har svårt att begripa varför man irriterar sig på det och då dessutom känner att man måste delge resten av världen sina magsura åsikter.

Varför inte?

Kanske sitter det nåt hoppfullt band ute i skogen som tror att det hjälper deras karriär på något sätt att registrera sig på Tok-Thomas Artistsida, och då är det väl bra att snarast möjligt ta dom ur villfarelsen?

-Gör det själva och gör det bättre, är min uppmaning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ännu bättre att låta folk få avgöra själva?

Alla behöver inte indoktrineras i motvilja här på forumet.

Jag håller med såtillvida att denna typen av forum inte skulle hjälpa mig eller min musik. Men jag uppskattar dem som tar sig tid för denna typen av projekt. Alltid kan det hjälpa någon.

Edit. Fortfarande hooked på phonix.

Redigerat av Lindh
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får gärna förklara för mig varför man skulle vilja vara omnämnd på din hemsida?

Svårt att se poängen.

Vet inte om andra håller med mig, men alla nya hobbymanagers på internet börjar göra mig lite smått irriterad. Varför tror folk att man vill vara listad tillsammans med 72 andra korpen-band?

Men för helvete var lite positiv.. Man behöver inte klanka ner på alla idéer (även om man itne håller med om dem). Det kan ju faktiskt vara upp till var och en att avgöra om man vill lägga till sig på den där sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske sitter det nåt hoppfullt band ute i skogen som tror att det hjälper deras karriär på något sätt att registrera sig på Tok-Thomas Artistsida, och då är det väl bra att snarast möjligt ta dom ur villfarelsen?

Det finns säkert band som kan ha nytta av att både synas där och att tillämpa gör-det-själv-principen. Men, nä... Det är klart att soda_jam innerst inne är ond och bara vill blåsa folk. Alternativt är så inkompetent så att alla som syns på hans sajt automatiskt sätts på alla skivbolags- och bokares svarta lista för all framtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Det kan ju faktiskt vara upp till var och en att avgöra om man vill lägga till sig på den där sidan.

Självklart.

Men återigen vill jag uppmana folk att tänka efter om det verkligen är till ens fördel att synas i dylika sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Alternativt är så inkompetent så att alla som syns på hans sajt automatiskt sätts på alla skivbolags- och bokares svarta lista för all framtid.

Om du är A&R och surfar in på en sida där dom tre första banden du lyssnar på är riktigt usla, tror du då att du tröskar igenom resterande 50?

Jag håller det för högst osäkert.

Därmed inte sagt att banden på ovan nämnda sida är usla, där finns väl just inga än så länge? - risken för att det blir så är däremot uppenbar, eftersom det vad jag förstår inte finns någon kvalitetskontroll på denna och hundratals liknande sidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Om ingen lyssnar på en är väll ignen skada skedd iaf?

Beror väl på?

Vem vill förknippas med dåliga grejer, vara ett av banden på en demosida där 90% är skräp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är A&R och surfar in på en sida där dom tre första banden du lyssnar på är riktigt usla, tror du då att du tröskar igenom resterande 50?

Jag håller det för högst osäkert.

Därmed inte sagt att banden på ovan nämnda sida är usla, där finns väl just inga än så länge? - risken för att det blir så är däremot uppenbar, eftersom det vad jag förstår inte finns någon kvalitetskontroll på denna och hundratals liknande sidor.

Hade vederbörande tagit XXX:- för registrering samt procent på eventuella intäkter hade jag kunna hålla med dig. Nu tycks det dock vara en privatperson som gjort detta på fritiden och anmälan är gratis. Dina misstänksamma inlägg känns aningen överdrivna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med många reaktioner! Jag har gjort sidan enbart för att det är kul, inget annat. Det finns många band som kanske inte KAN göra en hemsida (både bra och dåliga band). Men vem säjer att ett band är dåligt resp. bra?? det beror väl på vem som lyssnar. Om man hatar dansband så BEHÖVER man ju inte titta där?

Om man gillar punk så kan man ju titta där. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

------Men vem säjer att ett band är dåligt resp. bra?? det beror väl på vem som lyssnar. ------

Det där är ju svårt... Jag vill tro att det finns fler sidor av saken; å ena sidan den rent objektiva kvaliteten (klarar bandet låta som dom vill låta?) och å andra sidan tyckandet.

Svårt att sätta fingret på, men jag tror ofta att man känner på sig om ett band är "ofärdigt" respektive "färdigt".

Link to comment
Dela på andra sajter

...om man reggar sitt band på 10 olika sidor så får man ju mer uppmärksamhet. Reggar man sitt band på ytterliga 10 sidor så får man ännu mer uppmärksamhet. (Jag har en poäng där eller?)

Så jag ser ingen nackdel i det hela.

Edit: ....många gånger....

:rolleyes:

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag håller med Grahn. Har svårt att se att det skulle va dåligt att synas på så många ställen som möjligt.

Tvivlar på att man tror att alla band på en sajt är kassa bara för att en del är det. Däremot är det väl troligt att man inte orkar lyssna på fler artister om de 5 första är skräp, men jag tror som sagt ändå inte att man för den skull för evigt förknippar alla band på just den sidan med dålig musik... (Ojoj, blev det nån ordning på den meningen tro?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Om någon R&R människa sitter och lyssnar igenom så lägger han nog inte av för att de första fem är skräp. Han sitter väl förmodligen där på arbetstid. Man har ju läst historier om folk som ratade Beatles med motiveringen att "gitarrband blir snart omoderna". George Martin tackade nej till Tommy Steel. Musikalist kanske rätt men inte kommersiellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...