Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja som rubriken lyder. Kan ni rekommendera bra eq pluggar? Gratis eller ej spelar ingen roll.

Jag kör med Cubase LE o stör mig pÄ eq:t, tycker att sjÀlva vÄgforms fönstret (heter det sÄ???) Àr för litet, skulle vilja ha bÀttre överblick.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Ja som rubriken lyder. Kan ni rekommendera bra eq pluggar? Gratis eller ej spelar ingen roll.

Jag kör med Cubase LE o stör mig pÄ eq:t, tycker att sjÀlva vÄgforms fönstret (heter det sÄ???) Àr för litet, skulle vilja ha bÀttre överblick.

det bĂ€sta Ă€r att ha minst nĂ„gra stycken som anvĂ€nds för lite olika saker. sjĂ€lv kör jag med airEQ pĂ„ trummor och bas och t-racksEQ pĂ„ gitarrer. Men sök pĂ„ kvr och ladda ned alla, bĂ„de gratis och demos för att hitta dina favoriter. 😛

Postat (redigerat)

Jag gillar Cambridge EQ frÄn Universal Audio - krÀver visserligen deras UAD-1 men den lÄter svinbra och Àr vÀldigt mÄngsidig. AnvÀnder den pÄ i princip allting. En annan favorit Àr Waves Renaissance

Equalizer. Även Kjaerhus GEQ 7 Ă€r toppen.

/Dex.

Redigerat av Dexter
DieHard (oregistrerad)
Postat

Jag gillar Cambridge EQ frÄn Universal Audio - krÀver visserligen deras UAD-1 men den lÄter svinbra och Àr vÀldigt mÄngsidig. AnvÀnder den pÄ i princip allting. En annan favorit Àr Waves Renaissance

/Dex.

ja det Àr synd att Cambridge EQ krÀver deras kort. Tycker den lÄter grymt bra nÀr jag kollat demosen pÄ deras hemsida.

Postat (redigerat)
Mitt tips pÄ vÀlljudande, gratis och flexibel eq [VST/PC] Àr Poshifopit Electri-Q edition.

+1 den Àr grym!

Annars ska Nyqvist Eq ocksÄ vara riktigt bra. Jag har dock inte testat den sÄ mycket sjÀlv dÄ jag direkt fastnade för ovanstÄende eq direkt.

Redigerat av Bone
Postat

Jag har testat vÀldigt mÄnga olika eq:s. Men jag har aldrig testat nÄgon som lÄter sÄ bra och Àr sÄ lÀtthanterad som Cambrigde,.. Jag anvÀnder den verkligen pÄ allt!

Hade gott!

Postat

/Dex.

Jag har anvÀnt Kjaerhus classic eq som Àr gratis och tycker att den fungerar bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.