Jump to content
Annons

Vilka studiomonitorer är bäst?


Froma

Recommended Posts

Jag hade tänkt köpa några högtalare, och undrar vilka som är bäst.

Använder högtalarna mest till att lyssna på musik. Men också till att göra, vilket blir allt mer nu, så undrar vilka som ni rekomenderar ge alla möjliga svar. hade tänkt mig en peng runt 1000-5000 vill helst inte gå längre ska köpa ett musik program också.

Har kollat på jam - ESI nEar05 eXperience aktiva studiomonitorer. Dom ligger ganska bra till har jag sett, aktiva precis det jag ska ha, men skulle vilja ha lite mer att välja mellan.

Tack för svar (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilken musik lyssnar du mest på? ESI Near05 har vi på jobbet och de låter helt okej, men inte att mixa bas i! Lyssnar du på musik med mycket bas så skulle jag nog kika på några andra iaf.

Vet inte priset nu, men Tapco S8 kanske skulle vara ett alternativ också om du vill ha med lite mera bas i ljudbilden. Lyssnade på dem en gång, mitt intryck är att de färgar rätt mycket, men går att lära sig. Så för att främst ha som musiklyssning kanske de är ett bättre alternativ och för mixning kan du säkert lära dig deras färgning.

Gå in i musikaffären och lyssna på olika monitorer i den prisklass du vill lägga ut och lyssna på den musikstil som du kommer jobba mest med hemma-

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, roliga snubbar 😉

Ja kom på sen att man kunde kolla runt i andra trådar, sorry för det.

Men nej, alltså visst bas är alltid skönt, men är inte så mycket inne på det. Min bror använder dem under dessa jag funderar på, och låter de schyst. Men jag vill ha ett rent ljud.

Men jag tror jag kollar runt i musikaffärer som Gizmozis sa. Men tackar för hjälpen, får bli att kolla på ESI nEar05 eXperience aktiva studiomonitorer och några andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

audioexcitement (oregistrerad)
Jag hade tänkt köpa några högtalare, och undrar vilka som är bäst.

Använder högtalarna mest till att lyssna på musik. Men också till att göra, vilket blir allt mer nu, så undrar vilka som ni rekomenderar ge alla möjliga svar. hade tänkt mig en peng runt 1000-5000 vill helst inte gå längre ska köpa ett musik program också.

Har kollat på jam - ESI nEar05 eXperience aktiva studiomonitorer. Dom ligger ganska bra till har jag sett, aktiva precis det jag ska ha, men skulle vilja ha lite mer att välja mellan.

Tack för svar (:

XTZ är rätt så bra eftersom deras ljudbild är ganska neutral uppåt. Men neråt finns en liten puckel i basområdet. dom låter fint för att kosta bara 2000,00 kr paret. Har du däremot 6500 kan du få deras värstingar för 6500,00 kr paret.

Lyssna hos mig eller hos fyndbörsen nere i Torup på Nissastigen 17. Andra bra högtalare är Totem, som Jan-Eric Persson, Opus3 använder sig av. Dyra men riktigt bra högtalare. Jag var hos honom för några veckor sedan och jag säger bara waow vad bra det lät!

Redigerat av audioexcitement
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...