Renfield Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Jag kör adobe audition i Rewireläge med Reason. Kan man använda t.ex. Reasons kompressor på en gitarr man spelat in i audition i Rewire? Hur gör man i så fall?
Linus Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Tyvärr. Rewirekanaler går enbart från Reason till Audition. Du blir tvungen att exportera ut gitarrtagningen till en wav eller aiff, ladda in som en sampling i en Reason-sampler och sedan lägga på Reasons kompressor.
Renfield Postat 15 februari 2008 Trådstartare Postat 15 februari 2008 Tack för svaret! Vem är det förresten som står bakom citatet du har i dina inlägg?
Tracer Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Gäller samma sak genom Cubase 4? Man kan inte skicka en effekt till en kanal och sen skicka vidare den genom en bus eller nånting liknande?
Linus Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Nej, Cubase kan inte vara Rewire-slav. Men varför skulle du? Cubase effekter är VST-effekter som du kan ladda in direkt i Audition.
Tracer Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 (redigerat) Alltså.. jag är inte Audition-användare.. jag funderade om det gick att göra i Cubase4.. var kanske lite otydlig i min frågeställning.. edit: va inget.. reason tar ju inte emot nåt ljud så det spelar ingen roll hur man kopplar, effekterna får inget att processera... Redigerat 2 mars 2008 av Tracer
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.