Jobax Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 HallĂ„ gott folk, TĂ€nkte kolla om nĂ„gon har lust att ge mig lite rĂ„d nĂ€r det gĂ€ller att skruva till ett ljud i Reason, ljudet jag söker hittar du pĂ„ http://www.myspace.com/zekken Den synthen har jag försökt fĂ„ till, men det Ă€r inte i nĂ€rheten av dom ljud jag tidigare anvĂ€nt sĂ„ jag hamnar pĂ„ villospĂ„r hela tiden. Hoppas nĂ„gon har lust att hjĂ€lpa till med detta. Mvh //J đ
Mollin (oregistrerad) Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 Jag tror att du ska göra den i Subtractor eller Thor :] har inte en aning hur.
Jobax Postat 13 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 13 februari 2008 tack đ , men thor finns vĂ€l inte i trean va? kan man lĂ€gga till den Ă€ndĂ„ eller?
Mollin (oregistrerad) Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 tack đ , men thor finns vĂ€l inte i trean va? kan man lĂ€gga till den Ă€ndĂ„ eller? gaah du fĂ„r ursĂ€kta mig! tĂ€nkte pĂ„ att du hade 4.0, men det var ju 3.0! DĂ„ tror jag faktiskt att det Ă€r subtractor som gĂ€ller .. kan höra ett knorrande ljud nĂ„gonstans i det dĂ€r syntljudet du lĂ€nkade till. đ Lycka till!
Linus Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 Vilket syntljud? Det som spelar oktavbas eller nÄgot av de tvÄ leadljuden som spelar tillsammans?
Jobax Postat 14 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2008 Vilket syntljud? Det som spelar oktavbas eller nĂ„got av de tvĂ„ leadljuden som spelar tillsammans? Leadljuden var det jag tĂ€nkte pĂ„ frĂ€mst, jag har ett annat basljud i tanken, har allting planerat redan men fĂ„r inte till ett skönt leadljud. đ skulle vara suverĂ€nt med lite mer tips och sĂ„. tack pĂ„ förhand. //J
IDF Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Vilket syntljud? Det som spelar oktavbas eller nĂ„got av de tvĂ„ leadljuden som spelar tillsammans? Leadljuden var det jag tĂ€nkte pĂ„ frĂ€mst, jag har ett annat basljud i tanken, har allting planerat redan men fĂ„r inte till ett skönt leadljud. đ skulle vara suverĂ€nt med lite mer tips och sĂ„. tack pĂ„ förhand. //J först tar du en titt i factory soundbank, sen skruvar du pĂ„ de ljuden, sen kombinerar du.. sen kan du Ă„terkomma..
Jobax Postat 14 februari 2008 TrÄdstartare Postat 14 februari 2008 först tar du en titt i factory soundbank, sen skruvar du pÄ de ljuden, sen kombinerar du.. sen kan du Äterkomma.. Jo men det har jag gjort, sitter varje kvÀll och skruvar med olika ljud och maskiner, men jag kommer aldrig Ànda fram. kanske skulle vara lÀttare om jag lÀgger upp det jag kommit fram till och fÄ lite feedback pÄ det kanske. (kommer upp imorn nÀr jag Àr hemma) Jag skulle aldrig be om hjÀlp utan att prova sjÀlv först sÄklart. Mvh J
IDF Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 först tar du en titt i factory soundbank, sen skruvar du pĂ„ de ljuden, sen kombinerar du.. sen kan du Ă„terkomma.. Jo men det har jag gjort, sitter varje kvĂ€ll och skruvar med olika ljud och maskiner, men jag kommer aldrig Ă€nda fram. kanske skulle vara lĂ€ttare om jag lĂ€gger upp det jag kommit fram till och fĂ„ lite feedback pĂ„ det kanske. (kommer upp imorn nĂ€r jag Ă€r hemma) Jag skulle aldrig be om hjĂ€lp utan att prova sjĂ€lv först sĂ„klart. Mvh J bra svar đ lĂ€ttare om du lĂ€gger upp och ber folk jĂ€mföra med ditt! blippbloppljuden Ă€r portamento pĂ„ en enkel sĂ„gtandsvĂ„g. sen kommer en superlead in. minst 4 st. detunade sĂ„gtandsvĂ„gor. portamento dĂ€r med.. fan jag pallar inte med skiten.. usch!!
IDF Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 https://www.studio.se/index.php?showtopic=42624 eller vilken trÄd som helst om trance..finns en miljard stycken!! sök pÄ fjortis, trance, superlead eller lead.. du kommer finna MYCKET
Union Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 först tar du en titt i factory soundbank, sen skruvar du pĂ„ de ljuden, sen kombinerar du.. sen kan du Ă„terkomma.. Jo men det har jag gjort, sitter varje kvĂ€ll och skruvar med olika ljud och maskiner, men jag kommer aldrig Ă€nda fram. kanske skulle vara lĂ€ttare om jag lĂ€gger upp det jag kommit fram till och fĂ„ lite feedback pĂ„ det kanske. (kommer upp imorn nĂ€r jag Ă€r hemma) Jag skulle aldrig be om hjĂ€lp utan att prova sjĂ€lv först sĂ„klart. Mvh J Det misstag jag gjorde oftast var nĂ€r jag var nybörjare var att jag precis som du hĂ€ngde upp mig pĂ„ att ratta fram nĂ„got ljud som jag hört nĂ„gon annan göra. Varför inte bara att ratta tills du fĂ„r fram ett eget ljud som du gillar? Det dĂ€r med att kunna Ă„terskapa andras ljud kommer med tiden. Att försöka Ă„terskapa andras ljud Ă€r ioförsig ett bra sĂ€tt att lĂ€ra sig syntar pĂ„, men man blir inte klar med sĂ„ mycket lĂ„tar. đ Om du verkligen Ă€r serriös pĂ„ att lĂ€ra dig syntar sĂ„ vill jag rekommendera Sound on Sound's synthschool. Googla lite sĂ„ borde du hittade det snabbt. Den första artikeln utav de otaliga som skrivits har nĂ„gra Ă„r pĂ„ nacken numera, men grundprinciperna för att ratta en synt har varit identiska vĂ€ldigt lĂ€nge, sĂ„ den Ă€r inte inaktuell för det.
Jobax Postat 14 februari 2008 TrÄdstartare Postat 14 februari 2008 tack sÄ mycket för alla svar, det har hjÀlpt mig en bit pÄ vÀgen, kommer lÀgga upp vad jag kommit fram till Àn sÄ lÀnge, men dte blir nÄn gÄng under dagen. jag ska kolla pÄ Sound on Sound's synthschool, och jag ska kolla igenom de trÄdarna som finns pÄ forumet. Ha en bra dag alla. Peace.
Linus Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 blippbloppljuden Ă€r portamento pĂ„ en enkel sĂ„gtandsvĂ„g. sen kommer en superlead in. minst 4 st. detunade sĂ„gtandsvĂ„gor. portamento dĂ€r med..fan jag pallar inte med skiten.. usch!! Japp, dĂ€r har vi svaret. Simple as that. DĂ„ slapp jag förklara. đ„°
Jobax Postat 14 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2008 SĂ„, nu siter jag och skruvar lite och Ă€r pĂ„ vĂ€g mot ett helt anat ljud Ă€n det jag först tĂ€nkte, ett som inte kĂ€ndes riktigt lika uttjatat. tack sĂ„ mycket för alla svar Ă€nnu en gĂ„ng, jag kommer lĂ€gga upp den fĂ€rdiga versionen hĂ€r sen. kĂ€nns lite oslipad Ă€nnu. đ„°
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.